Električni viličar podjetja Linde Material Handling med delom pri podjetju Emons
Sistem: spremenjen

Litij-ionska tehnologija je prepričala Emons

Kako oblikovati intralogistiko, da bo bolj ekonomična, čista in trajnostna? Za podjetje Emons Spedition GmbH je bil odgovor kristalno jasen: v skladišču za pretovarjanje kosovnega blaga v mestu Großbeeren so viličarje na utekočinjen naftni plin zamenjale litij-ionskenaprave.

Med Berlinom in Potsdamom ob šestih zjutraj: v podjetju Emons že delajo s polno paro. Tovornjak za tovornjakom zavija na lokacijo špedicijskega podjetja, kamor dostavljajo blago iz vse Nemčije in ga pripravljajo za nadaljnji prevoz v prestolnico in zvezno deželo Brandenburg. »Delamo 24 ur na dan, pet dni in pol na teden, da vse poteka, kot mora,« pojasni vodja špedicije Nätsch.

Za nemoteno delovanje tega do potankosti načrtovanega špedicijskega transporta je samoumevno, da je nujno potreben vozni park visokozmogljivih viličarjev. »Zaposleni jih uporabljajo za raztovarjanje prikolic, organizacijo blaga v hali in natovarjanje dostavnih vozil. Na kratko, naše naprave se uporabljajo skoraj brez prestanka.«

Zaposleni v središču pozornosti

Za to zahtevno nalogo se je srednje veliko podjetje pred kratkim odločilo za viličarje Linde z nosilnostjo 1,6–2,0 tone, ki so običajno uporabljali utekočinjeni naftni plin. Ko je bilo treba nekatere od teh viličarjev zamenjati, je podjetje preskusilo tudi litij-ionsko napravo proizvajalca z Daljnega vzhoda. »Že po nekaj dneh smo vedeli, da ne bo šlo,« pojasni voznik viličarja, Peter Weiss. »Viličarji so bili pri pretovarjanju izjemno nenatančni. Ko s sodelavci transportiramo blago s točke A do točke B v ozkih prostorih, moramo biti natančni na centimeter, da ne poškodujemo blaga.« Njegov nadrejeni doda: »Povratne informacije zaposlenih so za nas zelo pomembne. saj si pri delu lahko izjemen le z izjemno opremo.« Prav ta osredotočenost na zaposlene je podjetje Emons na koncu pripeljala do litij-ionskih naprav podjetja Linde Material Handling.

»Že pred tem smo bili zelo zadovoljni z dvopedalnim krmiljenjem in sistemom Linde Load Control, zato smo to hoteli tudi pri električnih viličarjih.« Torej ni čudno, da je bil testni viličar Linde E18 Li-ION pogodbenega partnerja Linde že na začetku deležen odobravanja.

Varno pretovarjanje v ozkih prostorih z električnimi viličarji podjetja Linde Material Handling

Mimogrede, zamenjava viličarjev na utekočinjen naftni plin z viličarji s svinčevo-kislinskimi baterijami za Emons ni prišla v poštev. Utemeljitev strokovnjakov za logistiko: »Po eni strani zaradi prostora, potrebnega za razmeroma zapleteno zamenjavo baterij, po drugi strani pa zaradi ciklov polnjenja teh baterij, ki ne bi ustrezali našemu profilu uporabe, da razmeroma visoke temperaturne občutljivosti sploh ne omenjamo.«

Uspešen(-i) model(-i)

Viličarji E16–E20 z litij-ionskimi baterijami že skoraj tri leta zanesljivo brenčijo po logističnem vozlišču na lokaciji podjetja Emons v Brandenburgu, trikolesna različica pa pomeni, da so tudi zelo okretni. Kmalu bo zamenjan še en viličar z motorjem z notranjim zgorevanjem, zato bo ostal le še en – nadomestni – viličar na utekočinjen naftni plin. »Našemu zgledu so sledile tudi druge lokacije podjetja Emons in prav tako prešle na litij-ionski pogon,« pojasni Michael Nätsch. Ti sodobni viličarji črpajo pogonsko moč iz ene same litij-ionske baterije s kapaciteto 16,3 kWh. »Ta srednje zmogljiva baterija omogoča osem ur osnovnega delovanja in je optimalna za naše potrebe,« pravi vodja špedicije. Viličarje delno napolnimo med odmori, da imajo vozniki ves čas na voljo dovolj energije za vožnjo in pretovarjanje.

Tudi z vidika zmogljivosti litij-ionski viličarji v ničemer ne zaostajajo za svojimi kolegi z motorji z notranjim zgorevanjem. »2500 ur obratovanja na viličar na leto pomeni, da od njih zahtevamo veliko. Kljub temu se nič ne pritožujejo,« pove Nätsch.

Tri polnilne naprave zlahka pokrijejo naš vozni park, zato je vedno na voljo dovolj viličarjev. Prehod z menjavanja plinskih jeklenk na redna delna polnjenja ni bila težava.

Hitro polnjenje, ki ga omogoča litij-ionska tehnologija podjetja Linde Material Handling

Prehod se je izkazal za pravo zgodbo o uspehu za vse strani, tako z vidika ekonomičnosti kot tudi zato, ker so konec dneva – ali bolje rečeno konec napornega delovnega tedna – stroški električne energije v podjetju Emons bistveno nižji kot stroški utekočinjenega naftnega plina. »Z viličarji Linde vse teče kot po maslu, tako kot prej, le da je zdaj zaradi litij-ionskih baterij vse skupaj tišje, bolj čisto in bolj varčno,« je zadovoljen vodja logistike. Včasih se tveganje zaradi »spremembe sistema« obrestuje, še posebej, če ste prepričani, da bo potem vse delovalo še bolje ...

Električni viličar Linde E20 transportira blago v skladišču podjetja Emons.

Emons Spedition

Nemško podjetje Emons Spedition GmbH je transportno-logistično podjetje, ustanovljeno leta 1928 v Kölnu, z več kot 100 lokacijami po vsem svetu. Samo v Nemčiji ima 24 podružnic, od tega eno v mestu Großbeeren v Brandenburgu. V logističnem vozlišču Großbeeren približno 125 zaposlenih organizira pretovarjanje kosovnega blaga za Berlin in zvezno deželo Brandenburg, preden blago z distribucijskim voznim parkom podjetja Emons pride do strank. Podjetje postopoma spreminja svoj vozni park viličarjev Linde na utekočinjen naftni plin v litij-ionske viličarje. Danes vozni park sestavlja devet viličarjev Linde: sedem viličarjev E16–E20 z litij-ionskimi baterijami in dva viličarja na utekočinjen naftni plin z enako nosilnostjo, pri čemer bo eden relativno kmalu zamenjan s sodobnim litij-ionskim viličarjem. Vsi viličarji Linde so opremljeni s preverjenim sistemom Linde BlueSpot™ in izjemno ergonomskim aktivnim sedežem Super Comfort z ogrevanjem sedeža in zračnim vzmetenjem. Za podporo in vzdrževanje v okviru leasinga s celovitimi storitvami skrbi TRAFÖ GmbH, mrežni partner podjetja Linde MH.