Linde E80 pri podjetju Gerolsteiner: od kandidata do novega merila
Električni viličarji v svojem elementuNajprej je prišel preskusni viličar, nato pa še dva – in kmalu bo celoten 8-tonski vozni park poganjala okolju prijazna litij-ionska tehnologija. Pri vodilnem proizvajalcu mineralne vode Gerolsteiner je Linde E80 prepričljiv dokaz, da se električni viličarji brez težav kosajo svojimi kolegi z motorjem z notranjim zgorevanjem tudi pri neprekinjeni uporabi.
Voda je znanost sama po sebi. Preden se vodo sme poimenovati »naravna mineralna voda«, mora preteči precej dolgo pot skozi več milijonov let stare kamninske plasti in neslavne globine nemških predpisov. V Nemčiji je mineralna voda edino živilo, ki ga je treba uradno odobriti na podlagi raziskav njegovih geoloških, hidroloških, fizikalnih, kemičnih, mikrobioloških in higienskih lastnosti. Toda tudi brez znanstvenih analiz in podobnega lahko mineralna voda ponudi veliko ...
Močni osemtonski viličarji so osnova logistike
Roland Keul, vodja logistike pri podjetju Gerolsteiner Brunnen GmbH & Co. KG razloži: »V času največjih obremenitev v poletnih mesecih naša ekipa dnevno pretovori do 10.000 palet mineralne vode. Tu pri viru letno v povprečju natovorimo približno 55.000 tovornjakov.« To je izjemna logistična naloga, ki jo opravlja nič manj izjemen vozni park viličarjev s skoraj tremi ducati osemtonskih viličarjev. Morda najbolj impresivno pa je, da jih ima skoraj polovica tihe električne motorje, ki ne povzročajo lokalnih emisij CO2.
Nove ideje pri pretovarjanju blaga
»Pri vodi smo si vedno postavljali zelo visoke standarde kakovosti,« poudari tehnološki direktor Ulrich Rust. »Ta filozofija seveda vključuje tudi odgovornost do narave, iz katere pridobivamo naše izdelke.« Podjetje je bilo na primer prvi nemški proizvajalec mineralne vode, ki se je zavezal k najvišjim ciljem mednarodne podnebne politike in tako imenovanemu podnebnemu cilju 1,5 stopinje. »Gerolsteiner želi biti gonilna sila pozitivnih in trajnostnih sprememb.« V tem kontekstu je bilo logično, da je podjetje pod drobnogled vzelo tudi lastno logistiko.
Naši preskusi so brez kančka dvoma dokazali, da so električni viličarji Linde z vidika zmogljivosti povsem enakovredni dizelskim viličarjem.
Roland Keul, vodja logistike pri podjetju Gerolsteiner
Ali to električni viličar zmore?
»Visoke tonaže, dolge vožnje po skladišču, pogosto dvigovanje in spuščanje – le kako vse to brez dizelskega viličarja? Tako razmišljajo mnogi v naši panogi. Leta 2019 smo tako razmišljali tudi mi,« se spominja Roland Keul, vodja logistike pri podjetju Gerolsteiner. Odgovorni so temu primerno skeptično pristopili k preverjanju dobaviteljev električnih 8-tonskih čelnih viličarjev. Tako kot njihovi dizelski kolegi so bili tudi ti namenjeni za uporabo v nakladalnici in na velikem dvorišču podjetja. »Glavna naloga teh viličarjev je oskrba polnilnice. Viličarji uporabljajo vilice s šestimi roglji za prevoz polnih palet mineralne vode v zabojih iz obrata v skladišče ali neposredno na tovornjake, ali pa za oskrbo polnilnice z zaboji praznih steklenic. Vse to poteka triizmensko in skoraj brez premora od nedelje zvečer do petka zvečer,« opiše Keul zahtevno uporabo.
Zmogljivost, ki prepriča v praksi
Eden od kandidatov, ki je bil leta 2019 na preskusu pri podjetju Gerolsteiner, je bil viličar Linde E80. Pa danes, dobra tri leta pozneje? Ta logotip se pojavlja že na 15 viličarjih, ki brenčijo po skladišču in nakladalnici podjetja Gerolsteiner. Trend: naraščanje. Kaj se je zgodilo v tem času? Vodja logistike Keul dobro pozna zgodbo: »Po prvih treh mesecih preskušanja viličarja Linde E80 sem vprašal voznika, ki je vozil viličar na območju obdelave praznih zabojev, ali je zadovoljen. Rekel je samo: »Kaj moram storiti, da bom lahko obdržal ta viličar?« Lahko si predstavljate mojo reakcijo – še posebej, ker iskreno nismo pričakovali, da bodo vozniki viličarje tako dobro sprejeli.«
Litij-ionske baterije prinašajo veliko prednosti
Zato je vodstvo še naprej zavzeto nadaljevalo s projektom električnega viličarja. V sodelovanju mrežnim partnerjem Linde MH, podjetjem Jungbluth Fördertechnik, so naročili še dva preskusna viličarja Linde in preskusili njuno zmogljivost v realnih pogojih. »Ti preskusi so brez kančka dvoma dokazali, da so električni viličarji Linde z vidika zmogljivosti povsem enakovredni dizelskim viličarjem. Za nas je bila situacija povsem jasna.« To je veljalo tudi za vprašanje »svinčevo-kislinska ali litij-ionska baterija?« Keul pove: »Glede na obseg našega voznega parka in neprekinjeno delovanje bi potrebovali skoraj tri svinčeve baterije na viličar, kar pomeni, da bi potrebovali ločeno halo za polnjenje baterij. Dodaten dejavnik bi bilo v primerjavi z alternativo razmeroma zahtevno vzdrževanje. Zato je bila odločitev za litij-ionske baterije podjetja Linde Material Handling soglasna.«
Tudi finančno se izide
Dizelski vozni park je postal čist litij-ionskivozni park, natakanje goriva so zamenjala preprosta delna polnjenja med odmori, s hrupom obremenjena nakladalnica pa je postala prijetno delovno mesto, kjer lahko slišiš svoje misli. Dosedanje rezultate projekta električnih viličarjev v podjetju Gerolsteiner je mogoče videti (in slišati). V prvi vrsti gre za okoljske prednosti viličarjev na električni pogon. Če se uporablja trajnostno proizvedena primarna energija (zelena elektrika), kot pri podjetju Gerolsteiner, jih je mogoče uporabljati povsem brez emisij CO2. Hkrati pa je za proizvajalca mineralne vode zelo pozitiven tudi finančni učinek. Tehnološki direktor Ulrich Rust: »Glede na izjemno rast cen dizelskega goriva so od septembra 2022 stroški obratovanja naših viličarjev precej nižji kot pri viličarjih z motorjem z notranjim zgorevanjem. Na začetku je naš računovodski oddelek predvideval amortizacijo v treh letih, zdaj pa smo že pri enem letu. To govori samo zase.«
Načrt za preoblikovanje še vedno velja
Truck Operator Ralf Falkenberg, predstavnik voznic in voznikov pri podjetju Gerolsteiner Logistics, opiše svoje izkušnje: »Ti viličarji so enako zmogljivi, enako robustni in enako izjemni z vidika upravljanja. Omogočajo pa bolj natančno krmiljenje z manj črepinjami. Ob koncu izmene se počutim bistveno bolj sproščeno, ker je Linde E80 zelo tih in skoraj brez vibracij. Pravzaprav nočem več voziti ničesar drugega.« Ta želja se bo logistični ekipi kmalu izpolnila. Do konca leta 2024 bosta podjetje in Jungbluth Fördertechnik – v skladu z načrtom – celotno floto osemtonskih viličarjev zamenjala za viličarje Linde E80. »Zamenjava za zaposlene poteka brez težav, viličarji že od samega začetka delujejo brezhibno, pri pretovarjanju ni težav, rezultati z vidika CO2 in stroškov so izjemni – to je to,« pravi vidno zadovoljni vodja logistike Roland Keul. Včasih pri ravnanju z mineralno vodo ali bolje rečeno, pri logistiki, ki je povezana s tem, ni treba preveč komplicirati.
Emisije hrupa električnih viličarjev so precej manjše od emisij hrupa dizelskih viličarjev. Ušesa so nam hvaležna.
Ralf Falkenberg, Truck Operator pri podjetju Gerolsteiner
Gerolsteiner Brunnen GmbH & Co. KG
S proizvodnjo 7,5 milijona hektolitrov (2021) je Gerolsteiner največji nemški proizvajalec mineralne vode. Sedež podjetja in izvir sta v istoimenskem mestu na zahodnem delu regije Vulkaneifel. Podjetje, ki ima trenutno približno 860 zaposlenih, z vidika logistike že dolgo zaupa tehnologiji podjetja Linde Material Handling. Podjetje od leta 2019 uporablja viličarje Linde E80 z litij-ionskimi baterijami za oskrbo polnilnice in logistiko zabojev s praznimi steklenicami. Cilj podjetja Gerolsteiner je, da celoten vozni park 8-tonskih viličarjev – skupaj 35 viličarjev – do konca leta 2024 sestavljajo samo še električni viličarji. Viličarji uporabljajo vilice s šest roglji, z vidika varnosti pa so opremljeni s preverjenim sistemom Linde BlueSpot™.