Oblikovalski vpogled v novo generacijo viličarjev
Značilne potezeŽe desetletja je nihče drug kot Porsche Engineering odgovoren za obliko viličarjev Linde. Najnovejši mejnik v tem naprednem partnerstvu je nova generacija čelnih viličarjev Linde X20–X35 in H20–H35.
Delovno orodje ali paša za oči? Ergonomija ali čustva? Funkcija ali oblika? Potrebujete ali želite? Odločitve so enostavne – če vam jih ni treba sprejeti. Tako kot nova generacija čelnih viličarjev Linde, ki je rezultat sodelovanja med podjetjem Linde in oblikovalskimi strokovnjaki podjetja Porsche Engineering. Viličarji, ki so v mnogih pogledih pionirski, med navidezna nasprotja postavljajo velik (rdeč) »in« ter – mimogrede – odpravijo še nekaj. Od zdaj naprej se enačba glasi X = H: prvič so električni viličarji in viličarji z motorjem z notranjim zgorevanjem izenačeni z vidika zmogljivosti, učinkovitosti in robustnosti. Dejstvo, ki se odraža tudi v edinstveni zasnovi viličarjev.
Manj kot je prostora, bolj je zanimivo
Nekaj je gotovo: Nalog, ki bi bile zahtevnejše od oblikovanja vizualno privlačnega viličarja, ni veliko. Strokovnjaki pri Porsche Engineering lahko to le potrdijo: »Vzemimo za primerjavo avto: na splošno se danes zdi privlačno, če je avto širok, ima ravno strešno linijo in je na velikih kolesih. Viličar pa je pravzaprav pravo nasprotje,« pojasnjuje oblikovalec in vodja skupine Stefan Stark, ki pri svetovno znanem ponudniku inženirskih storitev že več kot 20 let skrbi za oblikovanje viličarjev Linde. Toda navsezadnje je ravno to tisto, kar ga pri tem delo tako privlači: da visok, ozek viličar z majhnimi kolesi izgleda res dobro. Poleg tega lastnosti »visok«, »ozek« in »majhna kolesa« še zdaleč niso dovolj. Stark pravi: »Zahteve razvojnega oddelka Linde so že tako običajno zelo natančne. Pri trenutnih čelnih viličarjih smo verjetno imeli najtežje zahteve, kar se jih spomnim, odkar sem oblikovalec izdelkov za Linde. A prav to je ustvarjalnost na meji – in pogosto zahtevnejši izziv.«
Misija: mogoče
Zveni skoraj kot vsesplošno (ne)priljubljene besedilne naloge pri preverjanju znanja iz matematike. Na voljo je: Dolžina, širina, višina in obračalni krog, različne tehnične komponente, sedež, volan in voznikov položaj ter modularni koncept za dva popolnoma različna energetska sistema (motor z notranjim zgorevanjem in električni motor) v različnih težnostnih razredih. Zaželeno je: dizajn za obe različici pogona, ki omogoča največjo možno zmogljivost, nudi upravljavcu izjemno ergonomsko delovno mesto in udobje poslovnega razreda – in ta profesionalnost se odraža vizualno. »Res je, večina nas je ob tem sprva pomislila na hollywoodsko klasiko »Misija: Nemogoče«, pravi oblikovalec Stefan Stark z nasmehom – toda junaku v filmu to vedno nekako uspe. Pri Porsche Engineering so pri oblikovanju novih čelnih viličarjev Linde segli globoko v svojo vrečo trikov.
Viličar raste brez rasti
Eden od teh številnih oblikovalskih trikov je takoj opazen na zadnjem delu viličarja. Vpadljiva rešetka in vlečna kljuka dajeta odločen videz, optično razširita viličar in poskrbita, da je bolj »stabilen« – ne da bi bil viličar res širši. »Navsezadnje tudi hodniki v skladiščnih in proizvodnih halah ne rastejo,« poudarja Stefan Stark. Zato je bilo uporabljeno znano načelo iz modne industrije: prečne črte te naredijo močnejšega. Samozavestno držo vozila poudarjajo tudi široka ramena, poudarjene stranice in blatniki – C-stebriček pa se tako rekoč »opira« na zadnji kolesi. Za piko na i poskrbi kabina, ki je optično pomaknjena nazaj, zato je celoten viličar videti še bolj prostoren. V avtomobilskem dizajnu se ta učinek imenuje »dash to axle«; opisuje razmerja, ki se običajno dojemajo kot »vrhunska«. »Na splošno dosegamo vtis visoke kakovosti, dinamičnosti in varnosti z izjemno tridimenzionalnostjo površin. Kolega iz ekipe je v pogledu od zadaj celo prepoznal razvpiti pogled Clinta Eastwooda, drugega pa je spomnil na »transformerje«. Mislim, da oba zelo dobro razumeta bistvo,« se pošali Stefan Stark.
Sem visoko zmogljiva tehnična naprava. Dolgo in trdo delo je z mano užitek. Sem vrhunski. Sem Linde.
Dobrodošli v poslovnem razredu
Zunanjost: precej izjemno. In notranjost? Pri Porsche Engineering so še posebej ponosni na notranjo zasnovo, ki je tako pametna kot prefinjena – ker je tukajšnje vodilo zelo jasno: poslovni razred. To je veličastno uspelo med drugim s celovitim oblikovalskim konceptom, s katerim uporabnik postane »del viličarja«. Stephen Stark: »Pri številnih konkurenčnih modelih je notranjost precej nepovezana in razdrobljena; pri nas pa vse »teče« in deluje kot iz enega kosa: od dobro oblikovane armaturne plošče do naslona za roke je voznik tako rekoč »obdan«, čuti, da so njegove ergonomske potrebe spoštovane – in zato je preprosto v dobrih in udobnih rokah.« Praktično postavljene odlagalne površine in veliko prostora za noge in glavo, kar je značilno za Linde. »Kdor dela osem ur ali več v kabini, ne želi biti utesnjen kot v reaktivnem letalu,« pojasnjuje Stefan Stark.
Jasno sporočilo: It’s a Linde
Torej, kot vidite, za uspeh na videz nemogočih misij niso vedno potrebni vratolomni podvigi. V primeru novih čelnih viličarjev Linde je imela glavno vlogo predvsem mešanica bistroumnosti, ustvarjalnosti, izkušenj in produktivnega timskega dela. To je bil edini način za uspeh pri oblikovanju generacije viličarjev, ki pošilja zelo jasno sporočilo: »Sem visoko zmogljiva tehnična naprava. Dolgo in trdo delo je z mano užitek. Sem vrhunski. Sem Linde.«
Močna ekipa, ki si stoji ob strani
Družba Porsche je že več kot sedem desetletij dejavna kot proizvajalec športnih avtomobilov. Vendar pa tehnološke inovacije pod imenom Porsche segajo precej dlje v preteklost: Ferdinand Porsche je že 25. aprila 1931 v Stuttgartu ustanovil svoj oblikovalski biro in ga vpisal v trgovski register. Od takrat je ime Porsche tesno povezano s projekti razvoja strank.
Linde Material Handling in Porsche Engineering sodelujeta že skoraj 40 let, med drugim pri oblikovanju viličarjev Linde. Prvi projekt sodelovanja je bil viličar Linde H30 (serija 351): »oblikovalski projekt«, katerega cilj je bil s tehničnega vidika revolucionaren delovni stroj tudi vizualno ločiti od konkurence in tako vstopiti v novo dobo. Medtem je dizajn Porsche za Linde postal večkrat nagrajena blagovna znamka – od začetka sodelovanja je prejel več kot 25 oblikovalskih nagrad.