Linde E160 je prepričal podjetje Liebherr
Neprekosljivo manevriranje brez emisijE-mobilnost postaja vse pomembnejša. Z njeno pomočjo se bodo zmanjšale emisije hrupa v proizvodnih halah, proizvodnja pa bo bolj trajnostna. V okviru prizadevanj za elektrifikacijo celotnega voznega parka viličarjev so strokovnjaki pri podjetju Liebherr kmalu ugotovili, da je treba tudi največji model H160 Linde zamenjati z električnim modelom.
Uporaba enega samega viličarja E160 v podjetju Liebherr pomeni 16,5 tone CO2 manj na leto v ozračju. Zato so nove viličarje več tednov preskušali v realnih razmerah v industrijskem okolju. »Terenski preskus v naši tovarni je potekal v dveh fazah,« poroča logistični načrtovalec René Drägert. V prvi fazi je priložnost dobil model z običajno svinčevo-kislinsko baterijo.
»Model E160 smo uporabljali dvoizmensko. In čeprav to ni nujno pomenilo, da je bil viličar ves čas v pogonu, svinčevo-kislinske baterije tudi po več kot 10 urah uporabe še vedno niso bile povsem izpraznjene. S tega vidika je model povsem izpolnil naša pričakovanja,« pravi Drägert. Nato so preskusili model viličarja z litij-ionsko baterijo.
Ekipa Liebherr ne želi vrniti modela E160
Tudi vodja transportne ekipe René Splettstößer je poln pohval na račun E160 z litij-ionskim pogonom: »Z enim polnjenjem baterije smo viličar uporabljali od 5.00 do 22.00, čas po tem pa smo lahko izkoristili za polnjenje.« Poleg tega je viličar E160 v primerjavi s svojim dizelskim kolegom bistveno tišji.
Še pomembnejše pa je, da med uporabo ni nobenih emisij saj ali vonjev. Splettstößer doda: »Naši sodelavci v hali so hitro opazili, da med uporabo viličarjev ni več emisij izpušnih plinov, kar so ocenili kot izjemno pozitivno.«
Vodja ekipe opiše povratne informacije zaposlenega na naslednji način: »Tema e-mobilnosti mnoge instinktivno odvrne, vendar vozniki po treh ali štirih dneh vožnje hitro ugotovijo, da viličarja ne želijo vrniti.«
To potrjuje tudi voznik viličarja Gerd Prief, ki je E160 temeljito preskušal več tednov: »Voznikova kabina je izjemno pregledna in celotna izkušnja vožnje je zelo prijetna. Z vidika tehnologije je dviganje in spuščanje zelo natančno.« Ob koncu preskusa je bila ocena temu primerna: »Veselilo bi me, če bi E160 pri nas postal novi standard.«