Viličarji Linde X navdušujejo v podjetju Layher, specializiranem za gradbene odre

Pripravljeni za prihodnost
Linde X50 med uporabo v podjetju Wilhelm Layher GmbH & Co KG.

»Več je mogoče«: s to zavezo strankam je podjetje Wilhelm Layher GmbH & Co KG vodilno na svetovnem trgu inovativnih sistemov ogrodij. Da je mogoče obetavno geslo podjetja uporabiti tudi v intralogistiki, dokazuje uporaba električnih viličarjev serije X podjetja Linde MH. Na sedežu podjetja z lahkoto prenesejo enake obremenitve kot njihovi kolegi z motorji z notranjim zgorevanjem in bodo kmalu stalni sestavni del voznega parka.

Strogo gledano je vloga večnega tihega pomočnika precej nehvaležna, še posebej zato, ker gre v primeru gradbenih odrov za podporno vlogo: brez teh »začasnih pomožnih ogrodij« danes ne bi mogli občudovati piramid in drugih čudes antične arhitekture, pa tudi naša sodobna mesta bi bila precej neurejena. Seveda tega ni treba razlagati strokovnjakom za gradbene odre v podjetju Wilhelm Layher GmbH & Co KG – navsezadnje je podjetje, ustanovljeno leta 1945, postalo vodilno na svetovnem trgu pri proizvodnji sistemov za gradbene odre, sistemov za zaščito in prireditve, mobilnih odrov in lestev: »Samo na sedežu v Güglingenu-Eibensbachu letno predelamo več kot 30 milijonov metrov jeklenih cevi in vsak dan z našimi izdelki natovorimo povprečno 100 tovornjakov,« pojasnjuje dr. ing. Fritz Barth, vodja tehničnih storitev in naložb.

Nenehno postavljanje in podiranje – dobesedno

Najpozneje na tem mestu posežejo drugi »pomočniki« na lokaciji: 45 čelnih viličarjev na dizelski pogon, ki so med drugim zadolženi za odstranjevanje in natovarjanje proizvodnje. Toda zakaj dizelski pogon? Vodja logistike Patrick Reiner: »Na robu naravnega parka Stromberg-Heuchelberg smo na precej idiličnem mestu, a ima to tudi svojo ceno: zemljišče našega podjetja je do neke mere terasasto, veliko je klančin, prehodov med tereni, ramp in tako naprej.« Poleg tega velike razdalje na približno 250.000 kvadratnih metrov velikem območju vozilom za talni transport ne olajšajo dela. Zaradi kombinacije težkih in obsežnih tovorov, med katerimi so bili tudi do 10 metrov dolgi jekleni mrežasti nosilci, ter težkih geografskih razmer se je dolgo časa zdelo, da dizelski pogon nima alternative.

Tukaj je odločilna učinkovitost

Prejšnja osredotočenost na dizelski pogon nikakor ni temeljila na zadržanosti do drugih energetskih sistemov. Reiner: »V zadnjih letih smo večkrat preizkusili klasične električne viličarje z nosilnostjo do pet ton, vendar so bili glede zmogljivosti slabši od motorjev z notranjim zgorevanjem. Preprosto si ne moremo privoščiti manjše zmogljivosti in s tem manjše produktivnosti za naše stranke.« Kot se spodobi za podjetje, ki deluje v skladu z zavezo »več je mogoče«, se je glede viličarjev vedno znova pojavljalo isto vprašanje. Dokler Layherjeva ekipa ni naletela na možen odgovor. Podjetje Linde MH je razvilo novo generacijo električnih viličarjev Linde X20–X35, ki obljublja E = V.

Viličarji serije X podjetja Linde prenašajo enake obremenitve kot njihovi kolegi z motorjem z notranjim zgorevanjem.
Tudi težki in obsežni tovori, kot so do 10 metrov dolgi jekleni mrežasti nosilci, za X50 podjetja Linde ne predstavljajo težav.
Električni viličarji podjetja Linde Material Handling brez težav zdržijo tudi pogoste vožnje navkreber in navzdol.
Viličarji serije X podjetja Linde prenašajo enake obremenitve kot njihovi kolegi z motorjem z notranjim zgorevanjem.
Tudi težki in obsežni tovori, kot so do 10 metrov dolgi jekleni mrežasti nosilci, za X50 podjetja Linde ne predstavljajo težav.
Električni viličarji podjetja Linde Material Handling brez težav zdržijo tudi pogoste vožnje navkreber in navzdol.

Naprej na preizkus moči!

»Električni viličar, ki je enako zmogljiv kot viličar z motorjem z notranjim zgorevanjem? To se je slišalo zelo zanimivo,« poudari dr. Barth in doda z rahlim nasmehom: »Seveda se želimo pri nas na podeželju o čem takem prepričati na lastne oči, zato smo se odločili za testiranje na terenu.« Njegov glavni junak je bil Linde X30, ki se je moral izkazati ne samo v primerjavi z dizelskimi kolegi, temveč tudi z električnimi viličarji drugih ponudnikov na trgu ter pokazati, ali je ustrezno opremljen za zahtevno okolje pri Layherju. Poleg lastnosti, kot so hitrost, nosilnost in okretnost, je bila pomembna tudi zmogljivost pod obremenitvijo. Vse je osupnilo, da je Linde X30 brezhibno deloval tudi med številnimi vzponi in spusti.

Dr. ing. Fritz Barth, vodja tehničnih storitev in naložb pri podjetju Layher
Elektrifikacijo vidimo kot pomemben del naše celovite trajnostne strategije. Viličarji pri tem niso izjema.

Dr. ing. Fritz Barth, vodja tehničnih storitev in naložb pri podjetju Layher

Navdušenje: veliko – tonaža: z veseljem večja

Enačba E = V se je izkazala kot popolnoma pravilna za viličar Linde X30. »Pravzaprav ta viličar vse zmore enako dobro kot z motorjem z notranjim zgorevanjem. Naši testi so to nedvomno dokazali,« je Patrick Reiner povzel rezultate internega testiranja v podjetju. Ostala pa je še ena spremenljivka – in sicer nosilnost. Podjetje namreč potrebuje opremo z večjo nosilnostjo za nakladanje dolgih predmetov in sestavnih delov odrov, ki tehtajo več ton. »Layher na lokaciji uporablja dizelske viličarje Linde H40 in H45 – z drugimi besedami, X30 bi bil preprosto premajhen za redno uporabo,« pravi Gerhard Bauer, vodja storitev za stranke v podjetju Hofmann Fördertechnik, mrežnem partnerju Linde MH. Novica, da Linde MH že pripravlja »nadgradnjo« svoje serije X glede tonaže, je prišla v pravem trenutku.

Zmogljivost in natančnost obenem

Medtem strokovnjaki za gradbene odre v tesnem sodelovanju s podjetjema Linde MH in Hofmann testirajo predserijski model Linde X50 v realnih razmerah, torej z zahtevno dvoizmensko uporabo pri skladiščenju in natovarjanju. Predvsem pri na zadnje omenjeni uporabi morajo viličarji močno napeti svoje mišice. To nalogo prototip opravi z odliko: »X50 ima pravo moč, v primerjavi z dizelskim motorjem pri vožnji ne opaziš nobene razlike – ne glede na to, ali vozi navzgor ali navzdol,« je navdušen voznik viličarja Waldemar Pepke. Poleg velike moči zaposlene v podjetju Layher navdušuje tudi natančnost, značilna za električne viličarje. »Do posameznega tovornjaka moramo zapeljati tudi do 80-krat, da je povsem naložen. Pri tem lahko z novim strojem delamo zelo natančno. Poleg tega je zmogljivo ogrevanje odlično za vožnjo na prostem,« dodaja Pepke.

Linde X50 med delom v podjetju Layher
Tu se ujema prvo in drugo

Ključna beseda natančnost: Podjetje uporablja enega najbolj zapletenih sistemov za vodenje viličarjev na svetu za porazdelitev delovnih opravil voznikov. Vsaka enota ima velik terminal, ki prikazuje podroben zemljevid skladišča in vodi zaposlene do blaga, ki ga je treba naložiti. Zaradi laserske navigacije je to vodenje v skladišču natančno na nekaj centimetrov, na zaslonu pa je ustrezno blago prikazano celo tridimenzionalno. »Linde X50 nam omogoča zajem podatkov za naš nadzorni sistem neposredno prek vodila CAN, na primer natančen položaj vilic. To je še ena velika prednost,« pojasnjuje vodja logistike Patrick Reiner. Testni primerek se odlikuje tudi z vzdržljivostjo. Kljub zelo visoki porabi energije lahko s povsem napolnjeno veliko baterijo in kratkimi vmesnimi postanki za polnjenje med odmori brez težav opravite dve izmeni.

Z njimi res lahko opravite delo

Linde X50 od oktobra 2022 brenči po obsežnem območju podjetja Layher v Güglingenu-Eibensbachu – in si zaradi bistveno nižje ravni hrupa res zasluži naziv »tihega pomočnika«. Čeprav bo test prototipa potekal še nekaj časa in ga bodo v prihodnosti preizkusili tudi v triizmenski proizvodnji, so pri Layherju že prepričani: »Glede na naše izkušnje z viličarji X nimamo nobenega zadržka, da jih ne bi postopoma vključili v nakladalni vozni park na lokaciji,« pravi Patrick Reiner. Pri sestavljanju voznega parka Layherjevega novega obrata številka 3 se želi podjetje že od samega začetka zanesti na viličarje serije X . »Tam bo tudi velik fotovoltaični sistem, ki bo naprave oskrboval s podnebno nevtralno električno energijo,« doda njegov kolega dr. ing. Fritz Barth – in povzame: »Tako bomo dobesedno optimalno opremljeni za prihodnost.«

Patrick Reiner, vodja logistike pri podjetju Layher
Zmogljivost viličarjev serije X nas je res navdušila – tudi glede na to, da je električnemu viličarju drugega proizvajalca pri vzpenjanju zmanjkalo sape in se je ustavil.

Patrick Reiner, vodja logistike pri podjetju Layher

Vozni park podjetja Wilhelm Layher GmbH & Co KG bo dolgoročno dopolnjen s sodobnimi viličarji Linde X z električnim pogonom.

Podjetje Wilhelm Layher GmbH & Co KG,

ustanovljeno leta 1945, je Wilhelm Layher GmbH & Co KG danes vodilno na svetovnem trgu inovativnih sistemov ogrodij in ima podružnice v več kot 40 državah ter več kot 140 servisnih podpornih točk po vsem svetu. Na sedežu v kraju Güglingen-Eibensbach v Baden-Württembergu, nedaleč od Heilbronna, je zaposlenih približno 1300 ljudi. Za tamkajšnjo intralogistiko podjetje uporablja 108 čelnih viličarjev različnih proizvajalcev, od katerih jih 45 skrbi za delovno intenzivna področja odstranjevanja in natovarjanja proizvodnje. Vsaka naprava, vključno s številnimi viličarji Linde H40 in H45, opravi nekaj tisoč obratovalnih ur letno. Vozni park bo dolgoročno dopolnjen s sodobnimi viličarji Linde X z električnim pogonom. Za podjetje Layher je tema elektromobilnosti pomemben sestavni del celovite trajnostne strategije. Za podporo in servis skrbi mrežni partner Linde MH Hofmann Fördertechnik iz Neckarsulma.