Kako Linde E160 prepriča tudi največje privržence dizelskih viličarjev
Tiha voda bregove dereTežji viličar z električnim pogonom – je to mogoče? To vprašanje si je zastavilo podjetje Asset VRS, vodilni ponudnik in proizvajalec sistemov za zadrževanje vozil v Združenem kraljestvu. In ni trajalo dolgo, da je Linde E160 s svojo zmogljivo litij-ionsko baterijo pokazal svoje prednosti.
To je največja lokacija podjetja Asset VRS v Združenem kraljestvu. Tu – v Newportu v Walesu, le nekaj minut vožnje vzhodno od glavnega mesta Cardiff – podjetje na 57.000 kvadratnih metrih skladišči posebne avtocestne varnostne ograje in jih pripravlja za dobavo. Nekatere komponente so dolge tudi do 12 metrov in nikakor niso lahke. Pri vsakem transportu je treba na vilice viličarja naložiti kar 14,5 tone. »Dobavljamo tudi betonske elemente, ki tehtajo od 4 do 8,5 tone,« pojasni vodja lokacije Gavin Teague. Do zdaj so uspešno pretovarjali z dizelskimi viličarji, med drugim tudi z modeli z nosilnostjo 10 in 16 ton.
Naposled pa se je podjetje odločilo postopoma zmanjšati emisije CO2 in začelo stremeti k okolju prijaznejšemu poslovanju. Med drugim namerava na lokaciji namestiti vetrne turbine in sončne panele za proizvodnjo lastne zelene električne energije. Vodstvo je hitro spoznalo, da bo treba poiskati nove poti tudi na področju logistike. To je podjetje Asset VRS pripeljalo neposredno do viličarja Linde E160 z baterijo Li-ION. »Bili smo zelo navdušeni, a tudi nekoliko skeptični glede tega, ali bo viličar kos našim težkim transportnim nalogam,« se spominja vodja lokacije Gavin Teague.
Zmogljivost enaka, raven varnosti pa večja
Strokovnjaki za logistiko podjetja Asset VRS so prvo presenečenje doživeli ob dobavi novega viličarja. »Vsi smo bili presenečeni nad velikostjo električnega viličarja, saj je bil krajši od nam znanim viličarjev z motorjem z notranjim zgorevanjem,« pojasni Gavin Teague. Kljub temu je bilo že po prvih nekaj vožnjah jasno, da se električni težkokategornik z vidika zmogljivosti zlahka kosa z dizelskimi kolegi, pa še varnejši je: »Varnostna voznikova kabina, zastekljena z vseh strani, ponuja občutno boljšo vidljivost. Posebna oblika protiuteži omogoča, da vidite tudi zadnji del viličarja,« pove Teague. »Hkrati je električni viličar tako tih, da se lahko brez težav pogovarjamo. Tako je komunikacija precej hitrejša in boljša, saj se nam ni treba zanašati na geste kot pri viličarjih z motorjem z notranjim zgorevanjem.«
Boljša osredotočenost pri daljšem delu
Ni treba posebej poudarjati, da je manj hrupa naletelo na odobravanje tudi pri Teagueovih sodelavcih/-kah. Ne potrebujejo več zaščite za ušesa, manj vibracij pa zmanjša napor daljšega dela. »To je nedvomno velika zmaga z vidika zdravja in varnosti,« potrdi Teague in doda: »Po treh mesecih preskusne uporabe lahko rečem, da so se naši delovni postopki izboljšali že prvi dan in da ni bilo nobenih težav ali napak.«
Kako pa je s polnjenjem baterije?
»Priznam, da smo bili sprva nekoliko zaskrbljeni zaradi pogostosti polnjenja viličarja, zato smo redno delno polnili baterijo,« pove vodja lokacije. »Vendar smo hitro ugotovili, da je eno polnjenje zlahka dovolj za celotno izmeno, torej približno 10 ur. Včasih je baterija ob koncu dne še vedno 50-odstotno napolnjena. Sam postopek polnjenja je zelo preprost. Ob koncu izmene viličar preprosto priključimo na polnilnik, naslednje jutro pa je popolnoma napolnjen in pripravljen za uporabo.«
Asset VRS
Asset VRS je vodilni dobavitelj in proizvajalec sistemov za zadrževanje vozil v Veliki Britaniji. Podjetje je del skupine Hill & Smith in ponuja celovite storitve namestitve začasnih in stalnih avtocestnih varnostnih ograj iz strateško lociranih skladišč v Združenem kraljestvu in na Irskem. Glavno skladišče se nahaja na območju pristanišča v valižanskem mestu Newport, druge lokacije pa so v Southamptonu, Sevenoaksu (Kent), Nottinghamu, Wiganu, Glasgowu, Belfastu in Dublinu.