Električni viličar X35 v skladišču podjetja EOT
X-faktor

E-viličar X35 v uporabi pri podjetju EOT

Tri najpomembnejše lastnosti čelnega viličarja? Za zaposlene v logistiki podjetja Eibach Oberflächentechnik GmbH (EOT) iz Lüdenscheida v Nemčiji ni nobenega dvoma: zmogljivost, zmogljivost, zmogljivost. Novi Linde X35 je na terenskem preizkusu impresivno dokazal, da jo pri težkih pogojih lahko zagotovi tudi električni viličar.

Znano je, da obstajajo lastnosti, ki jih v svojem (delovnem) življenju nikoli ne smete izgubiti. Ena izmed njih je sposobnost, da se pustite presenetiti. Stvari počnete tako ali drugače, ker ste to vedno počeli tako – dokler ne pride nekdo z drugačno idejo. In po prvi, drugi ali tretji uporabi ste v najboljšem primeru ne le presenečeni, ampak tudi prepričani. In kaj ima to opraviti z logistiko? Vprašajmo Tobiasa Pietschmanna. Kot vodja odpreme je odgovoren za logistiko v podjetju površinskih premazov EOT: »Iskreno povedano, nikoli ne bi pričakovali, da bo električni viličar tako zmogljiv kot tisti z motorjem z notranjim zgorevanjem. Z novim viličarjem X35 Linde se je naše mnenje povsem spremenilo.« Izjava s težo, ki vzbudi zanimanje za zgodbo v ozadju.

Vsak tovornjak je vrečka presenečenja

Lüdenscheid na severozahodu Sauerlanda: Nekateri ga morda poznajo kot »gorsko mesto«, drugi kot »mesto svetlobe«, s čimer je postavljen spomenik industriji luči in razsvetljave, ki se nahaja tukaj. Vendar pa mora vsak, ki je poklicno doma v avtomobilski industriji, pomorskem sektorju ali industriji vetrne energije, Lüdenscheid povezati z eno osrednjo kompetenco: zanesljivo in dolgotrajno zaščito pred korozijo. In ta prihaja iz podjetja EOT. Strokovnjaki za površinsko obdelavo že od leta 1981 premažejo vse izdelke, ki so potrebni v zgoraj omenjenih in neštetih drugih panogah. »Vijaki, podložke, tečaji vrat, vzmeti, nosilci, sorniki – skoraj vse obdelamo v skladu z zahtevami strank,« pravi Steffen Roll, tehnični vodja in prokurist. In stranke našega podjetja imajo veliko želja.

Ob konicah se tukaj pretovori skupno 60 tovornjakov na dan, blagovni promet v 24 urah pa znaša 300 ton ali več. Ker je podjetje EOT na trgu cenjeno predvsem zaradi izjemno hitrih rokov obdelave in dobave, uspeh podjetja iz Lüdenscheida seveda ostaja in pada z maksimalno zmogljivo logistiko. Vodja odpreme Tobias Pietschmann pojasnjuje: »Stranke nam dostavijo svoje komponente, mi jih razložimo, dokumentiramo, premažemo, testiramo in nato končne dele ponovno odpošljemo. Naši vozniki viličarjev pogosto sploh ne vedo, katera vrsta blaga je na tovornjakih: Paleta lahko tehta 200 kilogramov, zabojnik pa tudi do 1,5 tone – ta »vrečka presenečenja« seveda ne olajša rokovanja. Kljub temu nikakor ne smemo izgubljati časa.«

Električni viličar X35 Linde sklada blago v skladišču podjetja EOT

Čista moč

Čas je denar je zadovoljstvo strank: glede na to preprosto enačbo ni presenetljivo, da vodje logistike pri podjetju EOT ne želijo sklepati nobenih kompromisov pri zmogljivosti nakladalnih viličarjev. Pietschmann: »Motorji z notranjim zgorevanjem so bili za nas vedno prva izbira – v našem primeru na pogonski plin. Enostavno si nismo mogli predstavljati električnega viličarja za to delo, s temi tonažami in takrat še v dvoizmenskem obratovanju. Izpadi zaradi dolgega polnjenja ali zamenjave baterije? Niti slučajno.« Nato se je na dvorišče zapeljal novi Linde X35, ki ga je podjetje EOT pred vstopom na trg preizkusilo na terenu. »Kaj naj rečem: vse nas je kar pošteno vrglo na rit,« se spominja Pietschmann. Začetni dvom glede tega, ali ima električni viličar lahko toliko moči kot viličar z motorjem z notranjim zgorevanjem, je že po nekaj uporabah izginil.

Več o novi seriji električnih viličarjev X20–X35 podjetja Linde

Pietschmannov kolega in namestnik vodje odpreme Frank Wille poroča iz prakse: »Na viličarju se takoj opazi, da se pri dvigovanju ne preda, niti ko je na meji. Ukazi so sprejeti in izvedeni izjemno hitro in brez zamud. Naši v delu z njim res uživajo.« Zaradi izjemne zmogljivosti so tovornjaki raztovorjeni in natovorjeni enako hitro kot z viličarjem na pogonski plin – vendar brez napornega postopka menjave plinskih jeklenk po vsaki izmeni. »Viličar nam prihrani veliko časa in seveda obratovalnih stroškov,« pravi prokurist Steffen Roll in dodaja: »Še posebej, ker tukaj upravljamo dve lastni napravi za soproizvodnjo toplote in električne energije, ki proizvajata električno energijo z izpušnim zrakom iz naše proizvodnje, nato pa z njo brezplačno napolnimo viličarja X35. Pravzaprav ne gre bolje.« V vsakem primeru je X35 svojo energijo porabil tako učinkovito, da so zaposleni zlahka opravili dve izmeni, kratki postanki za polnjenje, na primer med dokumentiranjem, pa so v celoti zadostovali.

Gre za pravi celovit paket

Odzivnost, učinkovitost, trajnost, optimizirani servisni stroški zaradi nizkih zahtev po vzdrževanju – kaj lahko še ponudi novi zmogljivostni razred električnih viličarjev? Značilno za Linde: odlična ergonomija in varnost. Pietschmannov kolega Frank Wille: »Naši zaposleni jih neposredno primerjajo z obstoječimi viličarji in jih dnevno menjajo. Povratne informacije že prihajajo: Kabina je večja, imamo več prostora in bolje vidimo skozi velike steklene površine.« To, da »vidijo več«, je odločilni varnostni dejavnik za EOT, saj se na 2000 kvadratnih metrih logističnega območja deloma dela v zelo ozkih hodnikih. »Z novim viličarjem Linde to poteka zelo dobro. Občutek imate tudi, da je zaradi krajše medosne razdalje opazno bolj vodljiv.« Torej bo naslednji nakup v Lüdenscheidu imel kratico X35? »Če bi odločala naša ekipa, zagotovo,« se pošali Tobias Pietschmann, vodja odpreme. »Sploh se mu več ne želijo odreči. Ampak resno: vedno si prizadevamo za uspešnost in pravzaprav nismo imeli načrtov za prehod na električne viličarje. Z X35 si lahko zdaj zelo dobro predstavljamo, kako bi se lahko v celoti zanesli na elektriko in litij-ionske baterije.« Tako zveni zaupanje v izdelek ...

Električni viličar X35 Linde raztovarja tovornjak.

Eibach Oberflächentechnik GmbH (EOT)

Zanesljiva protikorozijska zaščita, izjemna prilagodljivost: S tem zmogljivostnim profilom se od leta 1981 uspešno uveljavlja na trgu podjetje Eibach Oberflächentechnik GmbH iz Lüdenscheida v Severnem Porenju-Vestfaliji. Storitveno podjetje nanaša visokokakovostne površinske premaze za najrazličnejše komponente iz avtomobilske, gradbene, pomorske in vetrne industrije; v slednji celo kot vodilno na evropskem trgu. Za namene logistike se podjetje EOT zanaša na skupno osem viličarjev Linde, ki so doslej delovali predvsem na pogonski plin in so zaradi velike raznolikosti blaga med drugim opremljeni tudi z varnostnim sistemom Linde Safety Pilot.