Xi20 PH Linde se je izkazal v Ostendorfu
Kmalu izmena za dizel?Cevi imajo dobesedno nekaj v sebi. To ne velja samo za njihovo uporabo, ampak tudi za njihovo proizvodnjo. Ta poteka skoraj 24 ur na dan v podjetju Gebr. Ostendorf GmbH v Vechti. Podjetje se za uporabo na prostem že leta zanaša na robustne dizelske viličarje. Ali lahko novi električni viličar Xi20 PH Linde doseže to raven zmogljivosti?
Cevi so položene v zidovih, kleteh, pod vrtovi ali ulicami. Čeprav so popolnoma nepogrešljive, jih običajno ne opazimo – razen če greste v Vechto na Spodnjem Saškem: več metrov visoki skladi cevi različnih velikosti v zunanjem skladišču podjetja Gebr. Ostendorf Kunststoffe GmbH, s katerim podjetje oskrbuje trgovine s sanitarno opremo in gradbenim materialom.
»Podjetje raste že leta, zdaj dostavljamo že v Indijo,« pravi tehnični poslovodja Uwe Fröhle. »Stroji v naših treh obratih na tej lokaciji delajo brez prekinitve, ob sobotah in nedeljah celo v dveh 12-urnih izmenah,« nadaljuje Fröhle. Logično je, da tako konstantna proizvodnja zahteva veliko na področju logistike odpreme proizvodnje in natovarjanja.
Zahtevna uporaba na prostem: velik NE za električne viličarje?
Cevi tukaj, cevi tam: Pri Ostendorfu to ne velja le za skladišče in prostor za natovarjanje. Če si ogledate zunanje čelne viličarje, boste tudi tam opazili cevi. Natančneje – izpušne cevi.
Fröhlejev sodelavec Marco Schillmöller: »Na prostem uporabljamo samo dizelske modele H20 D Linde. Naši ljudje jih uporabljajo za prevzem blaga na vratih hale, ki ga nato odpeljejo v skladišče in na prostor za natovarjanje. Na poti je daljša klančina, zato potrebujemo moč in navor.« Logistična ekipa Ostendorfa vsak dan opravi do 80 tovornjakov, kar pomeni dobrih 3.500 delovnih ur na leto. Izjemno zahtevno okolje, ki je kot naročeno za novega vrhunskega viličarja. In to takšnega, ki ne potrebuje izpušne cevi.
Xi Linde je zasnovan z eno samo mislijo – zmogljivost
»Zaradi dolgoletnega sodelovanja zelo dobro poznamo zahteve v Ostendorfu. Zato smo stranki predstavili novi električni viličar Xi Linde in začeli z daljšo preskusno uporabo,« pravi Kai-Gerrit Fabel iz mrežnega partnerja Linde podjetja Willenbrock Fördertechnik iz Bremna. Posebnost prototipa viličarja z nosilnostjo 2 ton, ki ga v Vechti preskušajo od konca maja 2024: prvič ima popolnoma vgrajeno baterijo Li-ION, ki skupaj z zmogljivo 90-voltno tehnologijo in na novo razvitimi sinhronskimi reluktančnimi motorji zagotavlja izjemno zmogljivost.
Novi električni viličar navdušuje celo dizelske veterane
Poberi tovor, spusti tovor, dvigni rampo, spusti rampo, natovori tovornjak, raztovori material in vse znova, uro za uro, v vseh vremenskih razmerah: Prav to v Ostendorfu trenutno počne Michael Heying s povsem električnim Xi20 PH Linde . Specialist za skladiščno logistiko je pravi strokovnjak: »Viličarje z motorjem z notranjim zgorevanjem vozim že več kot 22 let, zato moram reči: Xi Linde je res odličen! Pri pospeševanju takoj pokaže moč, tako kot pri dvigovanju in spuščanju. V trenutku.« Serija Xi10 – 20 Linde dejansko dosega hitrosti dviganja in spuščanja, ki so 20 odstotkov nad panožnim povprečjem. Obenem, potrdi Michael Heying, viličar zaradi nižje nameščene in širše stopnice ponuja izjemno udobje. To omogoča fiksno vgrajena baterija in s tem povezano dejstvo, da običajno ohišje baterije ni več potrebno.
Sam štejem že kar nekaj pomladi. Zato sem vesel, če je stopnica večja in precej nižje nameščena. Lažje je vstopiti in izstopiti.
Michael Heying, voznik viličarja in specialist za skladiščno logistiko, Gebr. Ostendorf Kunststoffe GmbH
Tu se vrhunska zmogljivost sreča z najvišjimi ergonomskimi standardi
Vendar pa fiksno vgrajena baterije ponuja dodatne ergonomske prednosti – na primer pri prostoru za glavo in noge. Michael Heying: »Na voljo imaš dovolj prostora, zato se ne počutiš tako utesnjeno. Poleg tega vse vidim skozi velika okna, zato je natovarjanje tovornjaka precej lažje. Poleg tega grem zvečer domov brez glavobola, ker je viličar zelo tih in odlično blaži vibracije.« Za to je med drugim odgovoren koncept blaženja z elastomernimi obročnimi ležaji, ki poleg krmilne osi in šasije zdaj ločujejo tudi dvižni teleskop in pogonsko os. Poleg tega ima Xi20 PH Linde v Ostendorfu zračno vzmeten voznikov sedež. Visokozmogljiva klimatska naprava z 2.500 vati moči za ogrevanje in 3.500 vati za hlajenje dopolnjuje ergonomski paket. Nizko težišče viličarja, ki ga omogoča nihajna gred Linde, zagotavlja izjemno stabilnost.
Ocena: ta električni viličar lahko nadomesti dizelski viličar
Ko električni viličar prevzame delo viličarja z motorjem z notranjim zgorevanjem, se prej ali slej pojavi vprašanje vzdržljivosti. Vendar je preskus v Ostendorfu doslej pokazal naslednje: Xi20 PH Linde ponuja dovolj moči tudi med intenzivnim neprekinjenim delovanjem. Vodja delavnice in operativni koordinator Marco Schillmöller: »Odvisno od delovne obremenitve je baterija na koncu izmene – tudi brez delnega polnjenja – še vedno 25- do 30-odstotno napolnjena.« Poleg tega, doda vodja tehničnih operacij Uwe Fröhle, se povsem električni koncept dobro ujema s trajnostno strategijo podjetja: »Seveda želimo kot dobavitelj postopoma zmanjšati ogljični odtis. In če električni viličar brez emisij opravi delo prav tako dobro kot viličar z motorjem z notranjim zgorevanjem, ima ustrezno zmogljivost pretovarjanja in so naši ljudje z njim izjemno zadovoljni, potem si tukaj brez težav predstavljam Xi20 PH Linde.«
Gebr. Ostendorf Kunststoffe GmbH
Podjetje Gebr. Ostendorf Kunststoffe GmbH s sedežem v Vechti na Spodnjem Saškem se je od ustanovitve leta 1973 razvilo v vodilnega svetovnega partnerja za področje trgovine s sanitarnim in gradbenim materialom. Kot dobavitelj celovite palete izdelkov podjetje zdaj dobavlja visokokakovostne cevi in fitinge v 50 držav po vsem svetu. Proizvodnja poteka na treh lokacijah v Nemčiji in šestih lokacijah v tujini. Pri upravljanju intralogističnih procesov se specialist za plastiko Ostendorf 100-odstotno zanaša na vozila za talni transport in avtomatizacijsko tehnologijo podjetja Linde Material Handling. Vozni park v treh tovarnah v Vechti zajema približno 80 viličarjev. Mrežni partner Linde je podjetje Willenbrock Fördertechnik iz Bremna.