50. obletnica električnih viličarjev podjetja Linde Material Handling
E-volucijaPiše se leto 1971: John Lennon izda himno Imagine, Ray Tomlinson pa pošlje prvo e-sporočilo v zgodovini. Istega leta Linde na sejmu v Hannovru predstavi svoj prvi električni viličar E10–E15. Pesem Imagine je postala zimzeleni hit, e-poštno sporočilo glavni način komunikacije, zvezdniki pa so postali tudi električni viličarji Linde. Sprva so bili zasnovani zgolj kot alternativa viličarjem z motorjem z notranjim zgorevanjem (viličarji V) za uporabo v zaprtih prostorih, vendar so hitro postali pomemben sestavni del sodobne intralogistike, Linde Material Handling pa vodilno podjetje v tem segmentu.
Električni viličarji: korak za korakom do popolnosti
Po letu 1971 je električni viličar, ki je bil nekoč nišni izdelek, postajal vse pomembnejši. Glavni razlog je bilo hitro naraščanje števila velikih skladišč in logističnih centrov. Zaradi nenehnega naraščanja količine pretovorjenega blaga v teh novih vozliščih so bili potrebni boljši viličarji za notranjo uporabo, ki so zelo okretni in natančni. Poleg tega so tehnične novosti pomagale zmanjševati razlike z vidika zmogljivosti v primerjavi z običajnimi viličarji z motorji z notranjim zgorevanjem. Z vidika nosilnosti, dvižne hitrosti in pretovarjanja so se e-modeli vedno bolj približevali svojim kolegom z motorjem z notranjim zgorevanjem.
Nenehno izpopolnjevanje viličarjev je bil cilj podjetja Linde pri razvoju sodobnega električnega viličarja že od samega začetka. V prvi vrsti to pomeni predvsem njihovo optimizacijo za uporabo v zaprtih prostorih zaradi večje natančnosti in okretnosti. Zato so bili prvi modeli že opremljeni s sprednjim pogonom z dvema motorjema, pri katerem sta na pogonski osi nameščena dva elektromotorja. Z njuno pomočjo se je viličar lahko vrtel okoli središča pogonske osi. V začetku osemdesetih let je podjetje v Aschaffenburgu predstavilo tudi močnostno elektroniko, ki je omogočala precej bolj natančno upravljanje elektromotorjev.
Leta 1994 so bili prvi štirikolesni električni viličarji Linde opremljeni z inovativno kombinirano krmilno osjo. Ta je omogočala vrtenje viličarjev na mestu in znotraj strukture viličarja. Samo leto dni pozneje je podjetje predstavilo sistem Linde Load Control, ki je omogočal natančno upravljanje funkcij dvižnega teleskopa s krmilno palico – sistem, ki se je hitro uveljavil kot panožni standard. Leta 1999 je Linde v svoj nabor izdelkov dodal prvi model s trifaznim oz. asinhronim motorjem. Za ta novi pogon so inženirji razvili lastne napajalne in krmilne module, ki so združili boljšo zmogljivost in odlično zanesljivost z zahtevnimi pogoji uporabe na prostem. Pogonska motorja sta majhna, ne potrebujeta vzdrževanja in ju je mogoče skupaj z dvižno hidravliko ter vsemi krmilnimi elementi združiti v eno komponento – kompaktno pogonsko os.
Še en mejnik je bil prehod na trifazne motorje leta 2002, ki je električne viličarje Linde z vidika zmogljivosti na številnih področjih postavil ob bok viličarjem z motorji z notranjim zgorevanjem.
1971: Startni strel
Z modelom E10–E15 pride na trg prvi e-viličar Linde. Njegove pomembnejše lastnosti: sprednji pogon z dvema motorjema, dvopedalno krmiljenje in osrednja krmilna ročica. Poleg tega E10–E15 samodejno zmanjša hitrost pri vožnji skozi zavoje, kar je danes panožni standard.
1982: Izjemno udobje
Linde nenehno izboljšuje tudi udobje električnih viličarjev. E12–E18 prvi ponudi tudi ergonomsko optimizirano voznikovo delovno mesto, ki omogoča popolno prilagoditev sedeža in volanskega droga vozniku.
1994: Izjemna okretnost
Z modelom E20–E30 Linde naenkrat predstavi dve revolucionarni novosti: nova kombinirana krmilna os tudi štirikolesnim viličarjem omogoča vrtenje na mestu, kar močno izboljša okretnost viličarjev. Ob tem pa nova prekucna kabina olajša dostop do pomembnih delov viličarja, predvsem do baterije.
1995: Popoln nadzor
Od serije E14–E20 dalje sistem Linde Load Control omogoča električno krmiljenje funkcij dvižnega teleskopa s krmilno palico. Zaradi natančnega upravljanja nova tehnologija hitro postaja panožni standard in je kmalu uvedena tudi pri viličarjih Linde z motorji z notranjim zgorevanjem.
Električne inovacije: energija na krovu
V novem tisočletju je Linde s serijo E20–E50 postal vodilno podjetje na evropskem trgu električnih viličarjev in še naprej spodbujal tehnološki razvoj svojih e-modelov. Že leta 2000 je bilo mogoče klasično svinčeno-kislinsko baterijo nadomestiti s pogonom na vodikove gorivne celice, kar je danes izbirno na voljo pri vseh e-viličarjih Linde.
Linde je temu sledil že leta 2006 in predstavil naslednjo e-senzacijo z vgrajenim polnilnikom in kompaktno pogonsko osjo. Za polnjenje je bilo treba viličar le priklopiti v ustrezno vtičnico s polnilnim kablom. Moč polnjenja se je samodejno prilagodila posamezni vrsti baterije.
Vgrajeni polnilnik Linde je bil svetovna novost. Poleg tega je Linde z litij-ionskimi pogoni postal glavna tema in tehnološko navdušil z najboljšim varnostnim konceptom ter optimalno integracijo vozila in baterije Li-ION.
Z modeli z nosilnostjo 2–5 ton je Linde leta 2010 predstavil nove funkcije: npr. pogonsko os, na katero se ne prenašajo vibracije, samodejno ročno zavoro, digitalni indikator napolnjenosti baterije in sistem proti zdrsu za maksimalni oprijem.
2006: Svetovna novost vgrajeni polnilnik
2015: Mišičnjak
2016: Neoviran pogled naprej
2017: Litij-ionska revolucija
2017: E12–E20 postane svetovni prvak
Pri Linde je E kot nikjer drugje
Linde dokazuje svoje strokovno e-znanje tudi na drugih področjih: Električni gokart E1, ki ga je Linde razvil na podlagi originalnih sestavnih delov serije E20–E50, je leta 2011 postavil svetovni rekord v pospeševanju med električnimi gokarti – s 3,45 sekunde od 0 do 100 km/h se je odpeljal neposredno v Guinnessovo knjigo rekordov.
Električna prihodnost
Danes električnega viličarja ni več mogoče spregledati. Zaradi naraščajočih stroškovnih pritiskov, kratkih rokov in nepredvidljivih količin naročil sta njegova nenehna razpoložljivost in prilagodljivost nepogrešljivi. Poleg tega so nujno potrebni pogonski sistemi brez izpušnih plinov, ki omogočajo trajnostno naravnano intralogistiko v okviru globalne podnebne krize.
Z vidika ekonomičnosti, varnosti in ekološke odgovornosti so električni viličarji že dolgo merilo za materialni tok prihodnosti. Zaradi vedno večje zmogljivosti in inovativnih energetskih sistemov, kot je litij-ionska tehnologija, se vedno bolj približujejo točki, ko bodo lahko v celoti nadomestili viličarje z motorji z notranjim zgorevanjem.
Linde je velik vtis na tem področju naredil že leta 2015, ko je podjetje predstavilo serijo E60–E80, zmogljiv električni viličar z nosilnostjo do osem ton.
Danes se Linde Material Handling lahko ozre nazaj na dolgo in uspešno zgodovino e-viličarjev. E-strokovnjaki iz Aschaffenburga so se kot vodilni na trgu in področju inovacij odločili, da ne bodo le služili trgu, temveč bodo še naprej predstavljali revolucionarne novosti. Sredi leta 2021 bo Linde Material Handling zato predstavil novo generacijo električnih viličarjev. Kot njihovi predhodniki bodo še enkrat postavili nove standarde v panogi – na področju ergonomije, učinkovitosti, varnosti in povezljivosti.
Najboljše z dveh svetov: nova generacija čelnih viličarjev
Predstavitev novega velikega e-razvoja električnega viličarja Linde bo temeljila na inovativni tehnološki platformi. Ta nova generacija čelnih viličarjev bo konec konstrukcijskih razlik med e-viličarji in viličarji z motorji z notranjim zgorevanjem. Pri nosilnosti 1,2–8 ton bodo uporabniki lahko prosto izbirali med električnim pogonom in motorjem z notranjim zgorevanjem. Razlik z vidika zmogljivosti ni. S to inovacijo Linde dokončno uvaja novo dobo električnih viličarjev.
Več informacij o našem digitalnem lansiranju je na voljo tukaj .