H50 Linde med uporabo pri podjetju Smurfit Kappa
Ni lepo samo na papirjuTežko, težje, papirna industrija: čelni viličarji pri proizvajalcu papirja Smurfit Kappa Wrexen Paper & Board pretovarjajo z maksimalno zmogljivostjo skoraj brez prestanka – dan in noč, v zadušljivi vročini ali ledenem mrazu. Ekstremni scenarij uporabe, v katerem je novi dizelski mišičnjak Linde H50 pokazal svojo zmogljivost še pred lansiranjem na trg.
Nemški pregovor pravi, da je papir potrpežljiv. Zaposleni v podjetju Smurfit Kappa Wrexen Paper & Board se lahko ob tej modrosti le utrujeno nasmehnejo. Tu, na lokaciji podjetja v Diemelstadtu na severu zvezne dežele Hessen v Nemčiji, je papir namreč predvsem eno: neizprosen. Dan za dnem se na dvorišče pripelje približno 50 tovornjakov odpadnega papirja. To pomeni 1000 ton te dragocene surovine, ki prihaja iz recikliranja papirja v gospodinjstvih in različnih velikih podjetij. »Iz tega materiala letno naredimo približno 240.000 ton kartona za embalažo in 80.000 ton kartona za grafično uporabo,« pravi Astrid Sprenger, Head of Recovered Paper Yard. Oboje nato prodamo na mednarodnih trgih, na koncu pa v različnih oblikah pride do končnega potrošnika: kot kartonska škatla, fascikel ali kaj povsem drugega. Ker pa je papir vsaj tako vsesplošno uporaben kot tudi iskan, se delo v podjetju Smurfit Kappa dobesedno kopiči. Na bale in tone recikliranega materiala je treba raztovoriti s tovornjakov, ga odpeljati na mesta za skladiščenje in od tam v proizvodni obrat. »S potrpežljivostjo ne bi prišli daleč, razen če bi želeli vedno večje gore odpadnega papirja,« pravi Astrid Sprenger hudomušno.
Trdo delo, zmogljivi viličarji
S ptičje perspektive je dogajanje na dvorišču podjetja Smurfit Kappa kot umetniška instalacija: velike, barvite gore materiala, med katerimi se nenehno premikajo majhne rdeče pike. Nekatere gore se večajo, druge manjšajo, pike pa skoraj neprekinjeno dvigajo, spuščajo, ranžirajo in transportirajo. »Čelni viličarji Linde so v središču naših logističnih postopkov,« je impresivno umetniško delo pojasnil Tobias Jäkel, vodja dvorišča za surovine. Samo v sektorju odpadnega papirja je dvanajst viličarjev specialista za pretovarjanje materiala iz Aschaffenburga – večina z nosilnostjo pet ton. »Uporabljamo jih za nakladanje in razkladanje tovornjakov v dnevni izmeni od ponedeljka do petka od 7.00 do 16.00. Najzahtevnejše delo, ki ga opravljajo viličarji, pa je oskrbovanje proizvodnje, ki poteka praktično brez prestanka, 365 dni na leto: samo lani je vsak viličar na dan pretovoril 500 ton blaga in opravil 500 obratovalnih ur na mesec,« razlaga strokovnjak za logistiko.
Kjer se srečata maraton in dvigovanje uteži
Primerjava je na mestu. Navsezadnje morajo čelni viličarji pri podjetju Smurfit Kappa blesteti z vidika vzdržljivosti in hkrati dobesedno napeti vse mišice. Seveda se viličarji namesto na beljakovinske napitke zanašajo na dizelsko gorivo. »Dizelski viličarji so bili in še vedno so naša prva izbira, saj je delo izjemno intenzivno,« povzame Tobias Jäkel. »Tako med dvižnimi kot voznimi manevri so viličarji skoraj ves čas polno obremenjeni. Najdaljši odmori so običajno desetminutni postanki za dolivanje goriva.«
Pri tako intenzivni uporabi voznik in viličar skoraj neizogibno postaneta eno. Zato je bilo vodstvo še toliko bolj navdušeno, ko je podjetje Linde Material Handling novembra 2021 ponudilo predserijski viličar nove generacije čelnih viličarjev H35–H50 za poskusno uporabo. »Ko se generacija viličarjev, kot je bila dosedanja serija H50 Linde, izkaže skozi večletno uporabo, so naši zaposleni seveda še posebej kritični, takoj ko na dvorišče postavimo nekaj novega,« pravi Jäkel, strokovnjak za logistiko podjetja Smurfit Kappa.
Zahteve so bile postavljene zelo visoko ...
... in novi H50 se je moral že v prvi izmeni dobro odrezati. Opremljen je bil s posebnimi kleščami za papirne bale in bil od prvega trenutka dalje vključen v proizvodnjo 24 ur na dan, 7 dni v tednu. »Naša logistika je organizirana tako, da zaposleni prejmejo naročila za vožnjo prek terminalov v viličarjih. Glede na urnik proizvodnje prevzamejo sortirane skladiščene bale odpadnega papirja, jih odpeljejo v proizvodnjo, namestijo na stroje in se spet vrnejo. Tako poteka celotna izmena,« pojasnjuje Tobias Jäkel. Še posebej zahtevno pa je, da voznice in vozniki skoraj polovico do 200 metrov dolge poti prevozijo vzvratno. To pomeni, da je dober pregled nad okolico ključen, po eni strani z vidika varnosti pri delu, po drugi pa z vidika zmogljivosti pretovarjanja. »To nas je – in tu res govorim v imenu celotne ekipe – zelo presenetilo. Že tako dobra vidljivost je v novem viličarju še boljša. Velike steklene površine dejansko dajejo vtis, da sedite zunaj, čeprav ste v kabini,« je navdušen Jäkel. Da temu ni tako, postane jasno šele, ko se pozimi temperature spustijo pod ničlo: »Pri uravnavanju temperature je nova generacija s tehničnega in zmogljivostnega vidika naredila velik korak naprej, zato je dolgotrajno delo na prostem občutno prijetnejše,« dodaja logistični strokovnjak. »Zdaj čakamo na naslednje vroče poletje.«
Naše dvorišče ni ravno proga za avtomobilčke za zaletavanje, čeprav je tu prav tako živahno. Močno si prizadevamo, da bi bil vpliv na zdravje zaposlenih zaradi sunkov čim manjši.
Dobro delovno mesto, boljša učinkovitost
Po besedah vodij Astrid Sprenger in Tobiasa Jäkla je večina voznikov hitro ugotovila, da so bile njihove potrebe pri razvoju novega viličarja obravnavane prednostno. Ekipe so poleg odličnih voznih in dvižnih funkcij zelo pohvalile tudi občutek med vožnjo. Sprenger: »Naše dvorišče ni ravno proga za avtomobilčke za zaletavanje, čeprav je tu prav tako živahno. Močno si prizadevamo, da bi bil vpliv na zdravje zaposlenih zaradi sunkov čim manjši.«
»Celotna zasnova viličarja – od ločene šasije do zračno vzmetenih sedežev – opozori nase,« dodaja njen sodelavec, ki je tudi sam v viličarju preživel že veliko ur. »Gledano z naše strani ergonomija in udobje nista povezana le z varstvom pri delu, temveč imata veliko opraviti tudi z motivacijo. Če poskusimo privarčevati na napačnih področjih in začnemo uporabljati viličarje brez funkcij, kot so klimatska naprava, prezračevanje sedežev in podobno, bomo že na startu izgubili tekmo za najboljše delavce,« pravi Astrid Sprenger. Seveda je s tega vidika pomembna tudi izjemna varnost, ki jo nudijo viličarji nove generacije: kot vsi čelni viličarji v podjetju Smurfit Kappa ima tudi ta sistem Linde Safety Guard. Če mora osebje hoditi po dvorišču, dobi »prenosno enoto«. Ta opozori pešce, ko se približujejo viličarji. Hkrati voznice in vozniki dobijo vizualne in zvočne opozorilne signale o pešcih v bližini viličarja. Testni viličar je opremljen tudi z izjemno močnimi žarometi Linde Verti Lights, medtem ko zadaj nameščeni trakovi LED Stripes zagotavljajo dodatno varnost med pogosto vzvratno vožnjo. »Teh tehnologij nismo imeli v našem obstoječem voznem parku – v prihodnosti pa bodo verjetno kar del naše standardne opreme,« pravi Jäkel.
Nanj se lahko zanesete
Najnovejša generacija viličarjev H50 Linde v podjetju Smurfit Kappa že več mesecev opravlja eno vožnjo za drugo – zadovoljni so tako vozniki v kabini kot vodstvo v pisarni. »Zmogljivost pretovarjanja novih viličarjev res pride do izraza,« poudarja Astrid Sprenger ob pogledu na številke. »Karkoli drugega bi nas presenetilo, saj H50 zagotavlja polno zmogljivost in natančno krmiljenje tudi v zelo težkih razmerah,« dodaja Tobias Jäkel. O tem sta se logistična strokovnjaka zelo hitro prepričala, saj je bil viličar vpeljan v najbolj obremenjenem obdobju leta: »Tedni okoli božiča so pri nas še posebej zahtevni, saj moramo na dvorišču skladiščiti še več materiala in končnih izdelkov. Na nek način je to dodaten preizkus vzdržljivosti,« pravi Jäkel. Preizkus, pri katerem se je novi viličar izjemno izkazal tudi z vidika zanesljivosti. Ocena je soglasna: »Do zdaj nas je novi viličar povsem prepričal,« sklene Astrid Sprenger. »Na papirju in seveda s papirjem.«
Smurfit Kappa
Smurfit Kappa je vodilni evropski proizvajalec embalaže iz valovitega kartona, kartona za embalažo in embalaže Bag-in-Box s približno 350 lokacijami po vsej celini. V obratu Smurfit Kappa Wrexen Paper & Board v Wrexenu v mestu Diemelstadt na severu zvezne dežele Hessen v Nemčiji je približno 300 zaposlenih, ki se ukvarjajo s proizvodnjo kartona za embalažo in kartona za grafično uporabo. Pri intralogistiki se specialist za papir že vrsto let zanaša na tehnologijo podjetja Linde Material Handling. V uporabi je približno 40 viličarjev Linde. Poleg različne skladiščne tehnike je na voljo tudi 25 čelnih viličarjev z nosilnostjo od 2,5 do 7 ton. Upravljanje voznega parka poteka prek sistema Linde connect. Servis zagotavljata dva stalna serviserja, zaposlena na lokaciji pri partnerju, ki viličarje vzdržujeta v interni servisni delavnici.