Schenker prevzema popoln nadzor nad floto viličarjev
Vse informacije na pametnem telefonuDigitalizacija je temeljito spremenila logistične postopke: flote viličarjev so postale pametne, viličarji komunicirajo med seboj, upravljanje podatkov pa izboljšuje zmogljivost pretovarjanja. Na terminalu Lunda pri Stockholmu ima Pierre Cauwenbergh iz podjetja DB Schenker popoln nadzor nad floto viličarjev, kar mu omogoča inovativni sistema za upravljanje voznega parka Linde connect.
Pravi naslednje: »Vsi, ki delajo tukaj, imajo koristi od sistema Linde connect.«
DB Schenker Švedska
DB Schenker je eno največjih logističnih podjetij na svetu, ki ponuja cestni in železniški transport, mednarodni pomorski in letalski tovorni transport, svetovanje ter rešitve na področju skladiščenja in logistike. Iz Švedske po vsem svetu pošiljajo vse mogoče blago: od majhnih tiskanih vezij do ogromnih ladijskih delov. Koncern Schenker je ustanovil Gottfried Schenker, njegova ideja o zbiranju tovora, ki se nato pošlje z eno pošiljko, pa je še danes zelo razširjena. DB Schenker na Švedskem, ki je hčerinsko podjetje nemške družbe v državni lasti Deutsche Bahn, ima 3500 zaposlenih v 25 švedskih okrožjih
. Terminal Lunda koncerna DB Schenker je največji terminal koncerna Schenker na Švedskem in je pomembno vozlišče v mreži terminalov koncerna, ki prepreda vso državo.
Vir: www.dbschenker.com
Pierre, vodja voznega parka in usposabljanja pri družbi DB Schenker, dobro pozna prejšnje različice sistema za upravljanje voznega parka podjetja Linde, zato ve, kako pomemben je z vidika učinkovitosti, varnosti in ekonomičnosti. Zdaj je podjetje Schenker v sodelovanju s podjetjem Linde naredilo naslednji razvojni korak.
Schenker bo vse čelne viličarje na tovornih in paketnih terminalnih v Stockholmu zamenjal z novimi vozili za talni transport Linde. Postopek se je začel 1. novembra, ko je bilo v uporabo predanih približno 30 vozil za talni transport, skupno število zamenjanih viličarjev, vključno z visokodvižnimi in nizkodvižnimi viličarji, pa bo okoli 50.
Linde connect je nameščen na 23 viličarjih na terminalu Lunda, pri čemer so vsi opremljeni z vsemi funkcijami, ki jih zagotavlja sistem. Mednje sodijo funkcija Access, ki upravlja dostop, pravice in osebne prijavne podatke voznikov. Orodje za analizo, ki nadzoruje delovanje voznega parka. Funkcija »crash detection« za elektronski nadzor škode. Pa še funkcija varnostnega nadzora in dnevnih pregledov, pojasnjuje Magnus Ragnarsson, koordinator za connect pri podjetju Linde.
Varnost v središču pozornosti
Naložba v celoviti sistema connect za Pierra Cauwenbergha pomeni popoln nadzor nad floto viličarjev. Še posebej poudarja varnostni vidik.
»Če pride do trka, ki je skoraj neizogibno, imamo na voljo postopek, ki se ga vedno držimo. Najprej preverimo, če je z voznikom oz. voznico vse v redu. Ali je morda v šoku in potrebuje zdravniško pomoč ali mora zaključiti delovnik in oditi domov? Nato pregledamo viličar in blago. Na podlagi pregleda neposredno v sistem vnesemo poročilo o dogodku, ki nam bo v pomoč tako z vidika retrospektive kot ocene situacije.«
Ali hitrejši viličarji avtomatično pomenijo učinkovitejše pretovarjanje?
»Nikakor. Po eni strani zaradi nevarnost sunkov in trkov, po drugi pa visoke hitrosti morda onemogočajo optimalno ravnanje z blagom. Sistem connect nam omogoča, da to preverimo. To storimo tako, da preverimo produktivnost pri določeni hitrosti, nato pa hitrost viličarjev zmanjšamo in čez nekaj časa znova preverimo produktivnost. Mislim, da zmanjšanje hitrosti za nekaj kilometrov na uro ne sme vplivati na produktivnost. To pomeni ohranjanje produktivnosti pri manjši hitrosti, kar ima pozitiven učinek tako z ekonomskega vidika kot z vidika varnosti.«
Preden je vozniku omogočen dostop do viličarja, je treba opraviti dnevni pregled, ki se izvede s pomočjo e-čitalnika, nameščenega na viličarju.
Ekonomičnost
»Ker je sistem opremljen z vsemi razpoložljivimi funkcijami, imam celovito pregled nad voznim parkom. Vidim, kateri vozniki imajo pravice za dostop do katerih viličarjev, hkrati pa lahko, kot sem že omenil, po potrebi prilagodim hitrost viličarjev. Prav tako dobim vsa potrebna poročila, ki mi omogočajo spremljanje aktivnega časa vožnje in izkoriščenosti viličarjev, koliko časa so vozili naprej in vzvratno, ali so bile baterije pravočasno zamenjane in še mnogo več,« pravi Pierre.
»Na podlagi poročil nato ocenim, ali je vozni park optimalno prilagojen delu, ki ga opravljamo. Je viličarjev morda premalo ali preveč in ali potrebujemo več določenih viličarjev? Ta poročila so dragoceno orodje v ekonomskem smislu, ko načrtujem širitev voznega parka in morebitne naložbe. Trenutno imamo optimalen vozni park, a se to seveda lahko spremeni.«
Na vprašanje, kaj o sistemu connect pravijo vozniki, Pierre odgovori:
»Sistem smo preskusili, zato vedo, za kaj gre. Opazil nisem nobenih nasprotovanj, prej nasprotno. S sistemom connect so izpolnjena merila za pravice, hkrati pa je izboljšana varnost zaradi manjšega števila sunkov in trkov ter mirnejše vožnje. Mislim, da vsi razumejo in cenijo, kaj pomeni za njihovo delo in varnost.«