L-MATIC med delom pri podjetju HOLTER
Dva dobičkonosneža v polnem zamahu
»Fredl« in »Gust« sta se po pričakovanjih dobro ujela z avstrijskim podjetjem za sanitarno opremo HOLTER. Oba visokodvižna viličarja L-MATIC Linde zanesljivo krožita med skladiščem in odpremo na sedežu podjetja v Welsu. Medtem so njuni »človeški« sodelavci v celoti osredotočeni na svoje dejansko delo: dobičkonosno komisioniranje.
Nekaj drži: avstrijski veletrgovec s sanitarno opremo HOLTER ne more storiti ene stvari: izdelkov ne more poslati stranki, preden prejme naročilo. Toda družinsko podjetje, ustanovljeno leta 1873, je z izjemno učinkovitim logističnim načrtom temu vedno bližje: »Kar koli stranke naročijo do 18:15, dostavimo že naslednji dan – in to praktično po vsej državi. Če je naročilo prejeto do 10:30, ga lahko na zahtevo dostavimo še isti dan,« pojasnjuje Lukas Vormair, vodja logistike za Avstrijo in Nemčijo. To ambiciozno dostavno obljubo omogoča premišljena strategija upravljanja centralnega skladišča.
Iz Welsa, kjer je na zalogi več kot 30.000 izdelkov, obsežen interni vozni park, ki ga sestavlja 155 tovornjakov, prevaža naročila na osem dodatnih logističnih podpornih mest, ki so razporejena po vsej Avstriji in na Bavarskem: od tesnil do masažnih kopeli, sifonov in grelnikov. »To pomeni, da nismo le eden od treh najboljših veletrgovcev s sanitarno opremo v Avstriji, ampak tudi izjemno logistično podjetje,« ponosno omeni Vormair. To pa pomeni, da prevoz blaga nikoli ne more biti dovolj učinkovit.
Rešitev za velikost ...
Če v 21. stoletju slišite besedi logistika in učinkovitost v isti povedi, to skoraj neizogibno pripelje do pogovora o avtomatizaciji, in tako je tudi v podjetju HOLTER. »Procesi notranjega pretoka izdelkov morajo biti v skladu z obljubami našim strankam – v preteklosti pa temu ni bilo tako na vseh področjih,« Vormair opisuje prvotno situacijo. Medtem ko majhni deli v Welsu že več let najdejo svojo pot iz skladišča do preverjanja pred odpremo blaga s pomočjo avtomatiziranega transportnega sistema, so se za večje izdelke uporabljali ročni postopki. Vormair: »Po komisioniranju so morali zaposleni v nekaterih primerih uporabiti svoje naprave za transport izdelkov in premagati zelo velike razdalje do območja za odpremo. To je neizogibno pripeljalo do številnih transportov brez blaga – dejstvo pa je, da so s potovanji tja in nazaj zaposleni izgubili veliko dragocenega časa za komisioniranje.«
To je bil jasen primer za interni oddelek za zagotavljanje kakovosti logistike, ki si nenehno prizadeva izboljšati logistične procese. »Odšli smo v LogiMAT v Stuttgartu in si najprej ogledali, kaj trg ponuja na področju avtomatizacije,« se spominja Vormair. Po pregledu ponudnikov je bilo jasno, v katero smer želimo: »Glavna prioriteta sta bili zanesljivost in prilagodljivost. Že od vsega začetka pa nismo hoteli rešitev, ki bi močno posegle v našo obstoječo skladiščno infrastrukturo. Konec koncev nismo tradicionalni proizvodni obrat, ki uporablja samo avtomatizirane transportne sisteme, zato smo hoteli koncept avtomatizacije, ki je čim bolj združljiv z ostalim prometom v skladišču.«

… z malo truda
Robustna in zanesljiva tehnologija, brez dragega polaganja vodilnih tirnic ali podobnega, enostavna razširljivost – te zahteve so podjetje za sanitarno opremo hitro pripeljale do avtomatizacijske rešitve podjetja Linde Material Handling. »Na mestu vgradnje se je predstavilo več ponudnikov, vendar nas je najbolj prepričala rešitev podjetja Linde,« pove Lukas Vormair. Pri podjetju HOLTER poleg tehničnih vidikov zelo cenimo tudi »človeški« vidik: »Vse je bilo izjemno, predhodni posvet, predstavitev, poznavanje logističnih procesov in način, kako jih je treba spremeniti z vidika avtomatizacije. Na kratko, glede Linde smo imeli zelo dober občutek že od samega začetka.«
Preden sta avtonomna visokodvižna viličarja Linde L-MATIC lahko začela transportirati pri podjetju HOLTER, je bilo potrebnih nekaj priprav. Prvo vprašanje so bila tla. Vormair je pojasnil: »Res je, da so tla v hali začela kazati svoja leta in so bila mestoma poškodovana. Posledično smo najprej obnovili tla na območju, predvidenem za avtonomne transportne sisteme Linde.« Druga ključna točka z vidika specifikacij se je nanašala na sodelovanje zaposlenih. Tu je HOLTER že od začetka vztrajal pri maksimalni transparentnosti. »Pogovorili smo se z zaposlenimi in skupaj merili, koliko časa potrebujejo za ročni transport od skladišča do odpremnega mesta in nazaj brez tovora. Tudi zaposleni so bili presenečeni, da to predstavlja več kot 25 odstotkov delovnika. To je hitro osvetlilo celotno situacijo – še posebej, ker so iz izkušnje z majhnimi deli, ki jih prevaža transportni sistem, vedeli, da avtomatizacija v našem podjetju ne ogroža delovnih mest. Ravno nasprotno: zaposlenim dajemo možnost, da se v celoti osredotočijo na svojo glavno nalogo – komisioniranje.«
GREMO – Z BARVO
»Fredl« in »Gust« – imeni so za viličarja L-MATIC Linde izbrali zaposleni – že nekaj časa zanesljivo opravljata svoje delo v Welsu. V ta namen so strokovnjaki podjetja Linde najprej ustvarili virtualni zemljevid hale s pomembnimi fiksnimi točkami za orientacijo viličarjev. Nato so bile v skladišču in na območju za odpremo postavljene štiri postaje, vsaka s štirimi barvnimi oznakami. Zaposleni morajo komisionirane palete samo še spraviti do ustrezne postaje in jih v skladu z navodili postaviti v modro, oranžno, zeleno ali rdečo cono. Nato je za prenos transportnega naloga enemu od viličarjev L-MATIC dovolj samo še pritisk gumba iste barve.
Vse ostalo je avtomatizirano: takoj ko Fredl in Gust prispeta na ciljno postajo in odložita palete, sodelavec z optičnim čitalnikom preveri točnost in količino blaga, nato pa ga prenese do odpremnega mesta. To zadnje preverjanje je HOLTER vpeljal na novo – gre za dober primer pozitivnih učinkov avtomatizacije na celoten proces.
»Pregled z optičnimi bralniki blaga in s tem povezan nadzor ustreznega odpremnega mesta glede na zvezne dežele skoraj v celoti odpravi napake pri pošiljanju,« je zadovoljen Lukas Vormair. Ko že govorimo o pozicioniranju blaga, omenimo še en pozitiven stranski učinek avtomatizacije, in sicer precej bolj urejeno skladišče. »Poti za avtonomne transportne sisteme morajo biti čiste. To smo ekipi pojasnili že na samem začetku. In čeprav so bili zaposleni navajeni blago občasno odložiti na različnih lokacijah, so bile poti čiste že od prvega dne zagona viličarjev,« pove navdušeni vodja logistike pri podjetju HOLTER. Viličarji seveda vseeno pravočasno zaznajo ovire in vedno zanesljivo ustavijo – če jim npr. pot prečka pešec. Za dodatno varnost poskrbi dobro vidni sistem Linde BlueSpot™.
Nadaljevanje sledi
Viličarja L-MATIC Linde medtem že skoraj štiri leta opravljata svoje naloge pri podjetju HOLTER in opravita okoli 150 voženj na dan. Fredlova in Gustova izmena traja od 6:00 do 20:00. V tem času sta viličarja skoraj nenehno na poti, saj je za oba na voljo nadomestna baterija. Če se napolnjenost svinčevo-kislinske baterije zniža pod 20 odstotkov, se visokodvižni viličar samodejno odpelje na postajo za menjavo baterije. Zaposleni nato v le nekaj minutah ročno zamenja baterijo. Lukas Vormair povzame:
»Skratka, dobili smo točno to, kar smo hoteli. Sodelavci, ki so odgovorni za komisioniranje, imajo več časa za svoje delo in naš pretok blaga je zdaj povsem usklajen z obljubo, ki jo damo našim strankam.«
Vse skupaj pa obdaja pomirjujoče zavedanje, da se lahko vedno zanesemo na podporo podjetja Linde Material Handling. Najnovejši primer je na novo načrtovana pot, ki je bila potrebna zaradi prenove skladišča. »Ekipa Linde je hitro prispela k nam in preverila izvedljivost nove poti.« V Welsu trenutno že razmišljajo o dopolnitvi voznega parka viličarjev L-MATIC z dodatnimi viličarji, ki bi prevzeli transport v novi prenovljeni hali. Konec koncev se dobre stvari običajno vedno vrnejo, včasih celo (povsem) samodejno ...

Fritz HOLTER GmbH
Fritz HOLTER GmbH s sedežem v Welsu je eden od treh najboljših veletrgovcev s sanitarno opremo v Avstriji. Podjetje, ki je bilo ustanovljeno leta 1873 in je še vedno v družinski lasti, ima približno 850 zaposlenih na 20 lokacijah, od tega 330 v logistiki. Podjetje transportira približno 30.000 različnih izdelkov z internim voznim parkom, ki obsega 155 tovornjakov, iz centralnega skladišča do osmih dodatnih logističnih podpornih mest v Avstriji in Nemčiji ter distribucijskih skladišč.