Litij-ionska tehnologija pri špediterju Fritz

Med polnjenjem: delno polnjenje
Električni viličar E16 podjetja Linde Material Handling med uporabo pri podjetju Fritz GmbH & Co. KG

Bolj prilagodljivi, ekonomični in robustnejši: V zelo dinamičnem skladišču za pretovarjanje kosovnega blaga v Heilbronnu je špediter Fritz vozila za talni transport s svinčevo-kislinskimi baterijami zamenjal za sodobno litij-ionsko tehnologijo podjetja Linde.

S ptičje perspektive je delo v podjetju Fritz GmbH & Co. KG videti kot čebelni panj: vsakih nekaj minut na dvorišče pripelje tovornjak, nato se dvignejo vrata, odprejo rolo vrata, blago se natovori ali raztovori in tovornjak odpelje – nato pa pride naslednji tovornjak. V Heilbronnu v bližini avtocestnega križišča Weinsberg, kjer se sekata avtocesti A6 in A81, v konicah dnevno obdelajo približno 140 tovornjakov. To pomeni, da vsakih 24 ur v zelo dinamično logistično vozlišče pride in iz njega odide približno 2500 pošiljk. Primerjava s čebelnim panjem je ustrezna tudi z vidika organizacijskih ravni: logistični postopki v skladišču za pretovarjanje kosovnega blaga so prilagojeni visoki fluktuaciji in ustrezno načrtovani. Poseben izziv je odsotnost natančnih časovnih okvirov, ki bi določali, kdaj se blago dostavi ali prevzame.

To od zaposlenih pri špediterju zahteva precej prilagajanja. »Naše poslovanje je podvrženo izjemnim nihanjem,« pojasnjuje Christian Czemmel, vodja področja za pretovarjanje kosovnega blaga pri skupini Fritz. K temu je treba dodati še veliko raznolikost blaga. »Preprosto povedano, v naše podjetje prihaja in ga zapušča vse, kar je preveliko za pošto – od paletnega blaga, kot so izdelki za osebno nego, gradbeni material ali pohištvo, pa vse do mrežastih palet z deli strojev in travno rušo, ki jo je končna stranka naročila prek spleta.« Rezultat? Količina in fluktuacija blaga se spreminjata glede na letni čas in gospodarske razmere. Za viličarje z voznikovim mestom in električne čelne viličarje na lokaciji to pogosto pomeni uporabo na zahtevo in nenehno pripravljenost. Logistični profil, prilagojen sodobnim litij-ionskim baterijam podjetja Linde Material Handling.

Električni viličar E16 podjetja Linde Material Handling med prevzemom blaga pri skupini Fritz v Heilbronnu
Nizkodvižna viličarja T20 SP z litij-ionsko baterijo podjetja Linde Material Handling med prevzemom blaga.
Nizkodvižna viličarja T20 SP z litij-ionsko baterijo podjetja Linde Material Handling med delom v skladišču skupine Fritz.
Električni viličar E16 podjetja Linde Material Handling med prevzemom blaga pri skupini Fritz v Heilbronnu
Nizkodvižna viličarja T20 SP z litij-ionsko baterijo podjetja Linde Material Handling med prevzemom blaga.
Nizkodvižna viličarja T20 SP z litij-ionsko baterijo podjetja Linde Material Handling med delom v skladišču skupine Fritz.

Kako se še izboljšati?

»Še pred letom in pol so bili naši viličarji opremljeni izključno s svinčevo-kislinskimi baterijami. Nato je prišel čas za redno zamenjavo 18 naprav v hladilnici. S prodajnimi svetovalci podjetja Hofmann Fördertechnik smo sedli za mizo in iskali možnosti za optimizacijo,« pojasni Christian Czemmel. Sodelavec Heiko Weißert, ki pri podjetju Fritz GmbH & Co. KG že skoraj 20 let opravlja funkcijo Key Account Manager za mrežne partnerje Linde, pa doda: »Nizke temperature v neogrevani hali opazno obremenijo svinčeve baterije, še zlasti pozimi. Pri zahtevnem triizmenskem delu je to vedno znova omejilo zmogljivost baterij, zato so morali viličarji pogosteje na polnilno postajo.«

Takrat so kot alternativa, odporna na nizke temperature, prišle v ospredje litij-ionske baterije. »Na koncu so izračuni stroškovne učinkovitosti jasno pokazali na litij-ionsko tehnologijo. Hkrati smo vedeli, katera kombinacija viličarja, baterije in polnilne naprave je najprimernejša za uporabo v našem primeru.«

PAMETNO PORABLJEN DRAGOCENI ČAS

Na podlagi katerih meril pa se je podjetje Fritz odločilo za to inovativno rešitev shranjevanja energije? Tempo zaposlenih je v veliki meri odvisen od prihajajočih in odhajajočih viličarjev. Ko tovornjak prispe do enih od 44 vrat, je treba tovor najprej preložiti na rampi na eno od desetih vlečnih vozil s platformo in ga nato usmeriti v vrsto v hali. Zaposleni odčita črtne kode s čitalnikom, ki nato prikaže ustrezno skladiščno mesto. Ko je blago pregledano in označeno, ga prevzamejo vozniki čelnih viličarjev Linde E16, ki tovore, težke do 1,6 tone, prepeljejo na predvidena mesta v hali. Ko tovornjak, ki bo odpeljal blago, pripelje na dvorišče – to se običajno zgodi še isti dan – viličarji E16 natovorijo njegovo prikolico. Med delom so vedno tudi krajši intervali, ko viličarji niso v uporabi. Med te sodijo redni odmori. Te intervale je mogoče dobro izkoristiti za kratke in učinkovite postanke za polnjenje litij-ionskih baterij.

Popolna prilagojenost

Polnilne naprave so smiselno razporejene na vrhu hale – na eni strani so naprave za skladiščno tehniko, na drugi strani za viličarje, skupno 10 naprav. »Ključna je bila zmogljivost omrežja, ki smo ga nadgradili skupaj z našim dobaviteljem energije,« pravi Christian Czemmel. »Da bi bil prehod na litij-ionsko tehnologijo čim bolj neopazen, je bilo pomembno natančno poznavanje vseh notranjih postopkov, da smo lahko določili zahtevano zmogljivost omrežja in porazdelitev energetskih potreb čez dan,« pojasni Heiko Weißert.

Uspešen(-i) model(-i)

Po 12 mesecih izkušenj z litij-ionskim voznim parkom je ocena tehnologije v skladišču za pretovarjanje kosovnega blaga skupine Fritz zelo pozitivna. Naprave so zanesljive, zmogljive in ekonomične. Nenazadnje so litij-ionske naprave do 30 % energetsko učinkovitejše od svinčevo-kislinskih baterij, hkrati pa varčujejo z dragocenimi (kadrovskimi) viri: »Za zamenjavo svinčevo-kislinskih baterij smo vedno potrebovali pomoč, da ne omenjam, da smo morali imeti vedno na razpolago popolnoma napolnjene baterije in da smo potrebovali poseben prostor za zamenjavo. Ker pa nove baterije – za razliko od svinčevo-kislinskih – niso le odporne na nizke temperature, ampak sploh ne potrebujejo vzdrževanja, smo prihranili tudi pri tem. Prej smo za to vsak dan potrebovali dodatnih 90 minut. Vse to šteje!« Zato sploh ni čudno, da odgovorni v logističnem podjetju razmišljajo o prehodu na litij-ionsko tehnologijo na ravni celotnega podjetja. »Pa naj kdo reče, da v malih in srednje velikih podjetjih nismo odprti za nove ideje?« se nasmeje Christian Czemmel.

 Viličar E16 z litij-ionsko baterijo podjetja Linde Material Handling med pretovarjanjem v skladišču skupine Fritz

Fritz GmbH & Co. KG

Podjetje Fritz GmbH & Co. KG s sedežem v Heilbronnu, ki je bilo ustanovljeno leta 1938, vodi že tretja generacija. Družinsko podjetje zaposluje 672 ljudi, od tega 103 v skladišču za pretovarjanje kosovnega blaga v Heilbronnu. Tam uporabljajo 18 viličarjev Linde z litij-ionsko baterijo: osem viličarjev E16 in deset nizkodvižnih viličarjev T20 SP. Vsi viličarji so opremljeni z varnostnim sistemom Linde BlueSpot; skupina Fritz uporablja tudi sistem za upravljanje voznega parka Linde connect:, med drugim za nadzor dostopa do viličarjev. Vsi viličarji se uporabljajo v okviru leasinga s celovitimi storitvami v sodelovanju s servisnim trgovcem Hofmann Fördertechnik . Delo poteka večizmensko in neprekinjeno od ponedeljka od enih zjutraj do sobote do sedmih zjutraj.