Preizkus nove generacije viličarjev Linde
»Z eno besedo: spektakularno!«Strokovni novinar in priznani strokovnjak za viličarje Theo Egberts je dizelski viličar H25 in električni viličar X25 podjetja Linde Material Handling podrobno preizkusil. Rezultat: Oba modela dosegata zgodovinske rekorde z vidika zmogljivosti in tako postavljata nove standarde v svojem razredu nosilnosti.
Izjava o omejitvi odgovornosti
Vse slike so prijazno posredovaliAndersom Testing,Theo Egberts in Mark Dohmen.
»Če povzamem: oba sta najboljša v svojem razredu,« pravi Theo Egberts, neodvisni novinar in priznani panožni preizkuševalec viličarjev. Razlog za Egbertsovo navdušenje sta viličarja H25 in X25. Oba pripadata novi generaciji čelnih viličarjev, ki jih je podjetje Linde Material Handling dalo na trg v zadnjih treh letih.
Podjetje Linde z dizelskim viličarjem H25 in električnim viličarjem X25 postavlja nove standarde v obeh razredih. Viličar še nikoli ni bil bolj produktiven.
Poleg električnih viličarjev X20–X35 ter dizelskih in plinskih viličarjev H20–H35 nova serija vključuje tudi električne viličarje E20–E35 za uporabo v notranjih prostorih. Vsi temeljijo na skupni tehnični platformi. To pomeni, da so viličarji enako izjemni v smislu vidljivosti, ergonomije, varnosti in povezljivosti. Električni E-modeli in H-modeli z motorji z notranjim zgorevanjem nadomeščajo prejšnjo serijo Linde z zmogljivostjo od 2 do 3,5 tone.
Modeli X predstavljajo popolnoma nov tip električnih viličarjev. Zmogljivost in robustnost modelov X jih umeščata na trg kot pravo električno alternativo klasičnemu motorju z notranjim zgorevanjem. V preizkusnem centru Linde v Erlenseeju je imel Egberts priložnost podrobno preizkusiti modela H25 in X25. Svojo strokovno presojo je podal na priznani spletni platformi Logisticsinside.eu.
Dizelski viličar H25: v lovu na rekorde
Najprej si je Egberts natančno ogledal viličar H25 Linde z dizelskim motorjem. Tako kot številni njegovi predhodniki je tudi najnovejši motor z notranjim zgorevanjem iz Aschaffenburga opremljen s preizkušenim hidrostatičnim pogonom, kar Egberts z veseljem ugotavlja v svojem poročilu: »Srce viličarja je še vedno hidrostat Linde, ki združuje prilagodljivost in odlično vodljivostjo.«
Zaradi večje moči črpalke hidrostata lahko dizelski motor deluje pri nižji hitrosti, kar zmanjša hrup motorja in hkrati optimizira porabo goriva. Pri 8,79 litrov na 100 palet je poraba viličarja H25 precej pod povprečno vrednostjo 11,25 litrov na 100 palet v tem razredu nosilnosti. Kar zadeva ekonomičnost in učinkovitost, se viličar H25 uvršča med prva dva v panogi.
V najpomembnejši preizkusni kategoriji viličar H25 končno razkrije vse svoje prednosti in hitro postavi nov zmogljivostni rekord. »V smislu produktivnosti je Linde H25 dosegel najvišjo vrednost od začetka naših meritev pred 33 leti,« pravi Egberts. »S 384 paletami v osmih urah je Linde izboljšal lastni rekord za 7,5 odstotka in postavil nov rekord v razredu 2,5-tonskih dizelskih viličarjev.«
Na Egertsovo veselje je Linde popolnoma preoblikoval tudi podvozje viličarja in voznikovo kabino. »Nova kabina je veliko bolj prijetna za delo. Ponuja precej boljši pogled na tovor in delovno okolje. Na voljo so večja okna ter več prostora, zato se v njem počutite bolj udobno kot v prejšnjem modelu.«
Električni viličar X25: Spektakularna zmogljivost
Naslednji na vrsti je viličar X25. In njegova zmogljivost preseneti celo izkušenega preizkuševalca viličarjev Egbertsa: »Osredotočili smo se na upravljanje in zmogljivost viličarja X25 Linde. In z eno besedo: spektakularno! Noben viličar v naši zgodovini testiranja ni bil tako hiter kot ta mišičnjak.«
Z največjo hitrostjo 22 kilometrov na uro in odličnim nadzorom zaradi dvopedalnega krmiljenja Linde viličar X25 ponuja produktivnost brez primere, pravi Egberts. »Linde je izdelal viličar, ki je tako hiter in zmogljiv kot dizelski viličar.« Zato ni presenetljivo, da je X25 s 381 paletami v osmih urah takoj postavil nov rekord v kategoriji električnih viličarjev. »To je najvišja vrednost, ki jo je kdaj koli dosegel električni viličar. S tem rezultatom pa je tudi tik pod rekordom, ki smo ga pravkar postavili z viličarjem H25 Linde.«
Viličar X25 je opremljen z litij-ionsko baterijo Linde. Specialist za viličarje Egberts je tudi pogonskemu sistemu podelil najboljšo oceno: »Tako med vožnjo kot z vidika učinkovitosti je poraba energije daleč pod povprečjem v tem razredu.«
Viličar lahko pri največji zmogljivosti obratuje več kot enajst ur. V varčnem načinu je možnih celo 13 ur, pri čemer je viličar še vedno zelo produktivno. Ker litij-ionske baterije omogočajo delna polnjenja, lahko X25 brez težav uporabljate 24 ur na dan 7 dni v tednu.
Linde H25 in X25: Novi standardi
Pri obeh novih modelih se je občutno izboljšalo tudi udobje med vožnjo. »Ergonomija je na visoki ravni,« pravi Egberts. Voznika razbremenijo prostorna notranjost, predvidljivost upravljanja ter nizka raven hrupa in vibracij. Predvsem vozniki, ki intenzivno uporabljajo viličar, bi ob koncu delovnega dne zagotovo občutili te prednosti.
»Podjetje Linde z dizelskim viličarjem H25 in električnim viličarjem X25 postavlja nove standarde v obeh razredih,« pravi Egberts in povzema rezultate svojih preizkusov novih modelov Linde. »Viličar še nikoli prej ni bil bolj produktiven.«