S sistemom Linde Warehouse Navigator do merljivo boljših procesov

Ideja, ki zažiga
Gasilni aparati pri strokovnjaku za požarno varnost FLN Neuruppin

Na seznamu želja so bili nov sistem regalov, večja površina in nova vozila za talni transport. Rezultat je bila popolna sprememba sistema za digitalno upravljanje skladišča s sistemom Linde Warehouse Navigator – vključno s skoraj brezhibnim komisioniranjem, krajšimi časi priprave in večjim zadovoljstvom. Obisk strokovnjaka za požarno varnost FLN Neuruppin.

Ali je bila sprememba smiselna, se običajno pokaže v trenutku, ko se vprašate, kako ste prej sploh vse zmogli. Pri strokovnjaku za požarno varnost FLN Neuruppin se ta trenutek od maja 2021 odvrti skoraj vsak dan: »Danes se nihče v naši ekipi ne bi odpovedal sistemu Linde Warehouse Navigator,« pravi Florian Sommerfeld, vodja logistike v podjetju, ki letno proizvede več kot pol milijona gasilnih aparatov za Nemčijo in celotno Evropo. Konec koncev je sistem za upravljanje skladišča, ki je bil uveden v okviru popolne reorganizacije, omogočil opazne in merljive izboljšave procesov.

Pogled preko specifikacij

»Odpremljamo tako v celoti kot delno komisionirane palete, na primer z gasilnimi aparati na peno in CO2. Ti so bili, tako kot naš proizvodni material, porazdeljeni po skladišču s širokimi hodniki z 800 paletnimi mesti,« pojasnjuje Sommerfeld. Vir informacij o tem, kaj je treba prepeljati kam in kdaj, so bile za osebje doslej Excelove tabele in naročilnice. Sprva tega sploh nismo nameravali spremeniti. Sommerfeld: »Hoteli smo skladišče z ozkimi hodniki, da bi imeli več prostora, nova vozila za talni transport in boljšo intralogistiko.« Te zahteve smo predstavili mrežnemu partnerju podjetja Linde MH TRAFÖ, ki je izkoristil priložnost in preučil tudi osnovne logistične postopke v podjetju FLN.

Iskanje virov napak

Vodji projekta Michael Batz in Michael Brüning iz podjetja TRAFÖ pravita: »Če poslovna stranka želi naložbo, se mora ta kratkoročno in dolgoročno izplačati. V primeru podjetja FLN je bilo med izvajanjem projekta hitro jasno, da bo le kombinacija nove strojne in programske opreme omogočala povsem nemoteno delovanje.« To pa zato, ker je bilo v smislu nemotenega delovanja vsekakor še veliko prostora za izboljšave. Skladiščnik podjetja FLN Florian Hartlep pojasni: »Za nas voznike je bila največja težava pri starem upravljanju skladišča to, da je vse trajalo zelo dolgo. Za vsako novo komisionirno naročilo smo morali ročno izbrati pravo naročilnico, sesti v viličar, ročno poiskati polico regala in zapakirati blago na paleti.« Skratka, bilo je veliko vmesnih korakov, veliko papirologije in posledično več možnosti, da storiš napako.

Zdaj: skladišče brez praznih mest, optimalna razporeditev delovnih nalogov.

Vedno veste, kaj je kje in kje je skladiščeno katero blago za katero naročilo. Veliko vprašanj, odgovor nanje pa ponuja digitalni »strokovnjak za skladiščenje« Linde Warehouse Navigator. Pametno orodje je povezano s sistemom ERP podjetja FLN in v realnem času prikazuje celotno zalogo. To omogočajo etikete s črtno kodo, pripravljene za vsako paleto – tako za paletizirane vhodne surovine kot za paletizirane končane gasilne aparate, ki zapustijo proizvodnjo na tekočem traku. Od prvega skeniranja etiket dalje so palete »povezane« s sistemom, tj. zabeležene v sistemu Linde Warehouse Navigator. Na ta način lahko programska oprema optimalno razporedi naročila za vožnjo in jih pošlje v terminale v obeh novih viličarjih Linde K. Mehansko upravljana viličarja s stojiščem za voznika zaposlene polavtonomno odpeljeta do točno določene police regala.

Skladiščnik podjetja FLN uporablja zaslon na dotik

Prevzem naročilnice, iskanje police regala: Tako je bilo nekoč

Skladiščnik podjetja FLN Florian Hartlep opiše novi postopek: »S police vzamem blago, ga na vsaki lokaciji skeniram, da ga potrdim, in paleto odložim na predajnem mestu. To je vse!« Poleg novega skladišča z ozkimi hodniki s 1.600 prostori je s programsko opremo Linde povezano tudi skladišče manjših delov s paternostrom. »Naši zaposleni tu prevzamejo na primer naročene nadomestne dele, jih ročno odložijo na pravo paleto,« pojasni Dennis Bialek, preddelavec v logistiki. Zaposleni prek mobilnega ročnega terminala dobijo informacijo, v katerem delu skladišča s paternostrom je izdelek. »Vsak izdelek, ki ga prevzamejo, znova skenirajo, kar pomeni, da so napačne dobave skorajda nemogoče,« doda Bialek.

Digitalizacija se obrestuje na številnih področjih

Zaradi reorganizacije in digitalizacije skladišča se je število napačnih komisioniranj zmanjšalo za skoraj 90 odstotkov. »In tu sploh ni zajet čas, ki smo ga prej porabili za pripravo,« zadovoljno ugotavlja vodja logistike Sommerfeld. »Če stranka naroči do 10. ure, lahko naši zaposleni naročilo pripravijo za odpremo še isti dan. To je bilo prej skoraj nemogoče. Enako velja za inventuro, ki jo zdaj en član ekipe opravi v enem dnevu.« Poleg tega lahko prodajni sodelavci in sodelavke zdaj poslovnim strankam posredujejo jasne informacije in celo spremenijo naročilo vse do trenutka tik pred odpremo, kar omogoča prikaz zaloge in naročila v realnem času.

Oddaljeni zagon

Danes, sedem mesecev po reorganizaciji, so novi postopki logistični ekipi FLN že zdavnaj prišli v kri. »Projekt za popoln uspeh od začetka do konca,« ocenjuje vodja logistike Sommerfeld. »Delno je to tudi posledica dejstva, da smo v reorganizacijo od vsega začetka aktivno vključili naše ljudi.« Zaposleni so lahko – med drugim – prispevali svoje ideje, kar je v kombinaciji z obsežnim spletnim usposabljanjem pomenilo, da so spremembe sprejeli in izrazili zaupanje vanje. »Tesno sodelovanje z našim mrežnim partnerjem Linde MH TRAFÖ je omogočilo tudi izvedbo celotnega zagona na daljavo,« je zadovoljen vodja logistike v podjetju FLN.

Obetaven vmesnik za prihodnost

»Tu smo naredili velik korak v prihodnost,« povzame vodja logistike Florian Sommerfeld. Če že govorimo o prihodnosti: v podjetju FLN bi razvoj lahko kmalu znova šel v smeri avtomatizacije – arhitektura sistema Linde Warehouse Navigator namreč omogoča preprosto vključitev na primer avtonomni transportni sistem v pretok blaga. »Nekaj takega bi bilo idealno na primer za transport med proizvodnjo in skladiščem, o čemer smo se že pogovarjali s podjetjem Linde MH in našim mrežnim partnerjem TRAFÖ. Mislim, da je naslednja vroča ideja že v pripravi,« z nasmehom doda Sommerfeld.

Zaposleni s čitalnikom črtnih kod preverja porazdelitev naročil za vožnjo.

FLN Neuruppin

Podjetje FLN Neuruppin je del poslovne enote Fire Suppression Products mednarodnega podjetja Johnson Controls. V obratu v Neuruppinu v nemški zvezni deželi Brandenburg že več kot 100 let izdelujejo mobilne gasilne aparate za poslovne stranke iz različnih panog: od kemične industrije do rudarstva, izobraževalnih ustanov in podatkovnih centrov. Za notranji pretok blaga v skladišču uporabljajo dva viličarja za zelo ozke hodnike Linde K modular z navigacijo ter viličar Linde E16 in dva viličarja Linde MT15 . Sistem paletnih regalov z zelo ozkimi hodniki, ki je bil na novo nameščen leta 2021, ima tudi gravitacijske valjčne transporterje in valjčni trak. Podjetje za upravljanje skladišča uporablja sistem Linde Warehouse Navigator.