Ergonomija v podjetju Linde Material Handling
Harmonija človeka in tehnikeNajvečja produktivnost je dosežena v trenutku popolnega sodelovanja človeka in stroja. Zato so vozniki pri Linde vedno v središču razvoja viličarjev. Vsakodnevno so izpostavljeni različnim obremenitvam iz okolja in delovnim obremenitvam: od neravnih podlag in sunkov do ponavljajočih se gibov ali nepravilne drže pri krmiljenju, transportu, komisioniranju ali pretovarjanju.
Raven stresa se še poveča v nepreglednih ali ozkih hodnikih, s tem pa se poveča tudi tveganje za nesreče in poškodbe. Za zmanjšanje telesne in duševne obremenitve voznikov si Linde zastavlja najvišje ergonomske standarde tako pri čelnih viličarjih kot vozilih za skladiščno tehniko. Od optimizacije vidnega polja do inovativnih konceptov upravljanja in digitalnih asistenčnih sistemov – vse to zagotavlja delo brez stresa ter skrbi za udobje in varnost. Tako viličarji Linde ohranjajo zdravje zaposlenih in hkrati dvigujejo zmogljivost pretovarjanja na novo raven.
Prednosti ergonomskih viličarjev
Udobje na delovnem mestu
Če se vozniki ne počutijo dobro ali so izpostavljeni prevelikim fizičnim obremenitvam, se zmanjša njihova osredotočenost in s tem kakovost dela. Poveča se tveganje za poškodbe ali napake. Linde za razbremenitev voznikov v vseh viličarjih ponuja v celoti ergonomsko delovno mesto. To preprečuje bolečine pri voznikih, ki zato ostanejo osredotočeni, delo pa varnejše skozi celotno izmeno.
Udobje pri upravljanju čelnega viličarja
Ergonomska razporeditev upravljalnih elementov
Prostorna voznikova kabina
Različni modeli sedežev
Vrtljiva kabina težjega viličarja
Vrtljivo voznikovo delovno mesto
Posebnost čelnih viličarjev Linde je vrtljivo voznikovo delovno mesto. Če vozniki pogosto vozijo vzvratno, redno gledajo čez ramo nazaj. To lahko močno obremeni vrat in hrbet ter privede do trajnih poškodb. Vrtljiv voznikov sedež zmanjša fizično obremenitev voznika do 60 odstotkov. Voznik se lahko obrne za 90 stopinj in ima pri vzvratni vožnji vse na očeh, ne da bi obremenil hrbtenico.
Udobje pri upravljanju skladiščne tehnike
45-stopinjski položaj voznika
Pri viličarjih s platformo Linde voznik stoji pod kotom 45 stopinj glede na vilice. Ta edinstven položaj optimizira pregled nad vilicami in tovorom, ne da bi voznik moral spremeniti položaj ali obrniti glavo.
Jekleni odbijač za zaščito hrbta
Stojišče modelov SP novih viličarjev s platformo, kot so npr. T20–T25 SP, L14–L16 SP ali D12–D14 SP je opremljeno z masivnim jeklenim odbijačem, ki sega skoraj do sredine viličarja na predelu voznikovega hrbta. Ta edinstvena zasnova ščiti voznika pred trki kot varovalni ščit. Jekleni odbijač prav tako preprečuje, da bi voznik pri hitrem speljevanju padel z viličarja.
Naslonjalo za daljša potovanja
Stabilno in oblazinjeno naslonjalo na stojišču podpira voznika na daljših vožnjah.
Prost pogled v vse smeri
Voznik se mora pogosto obračati v vse smeri, da ima vse na očeh. Zlasti v ozkih hodnikih, pri delu na višini in pri vzvratni vožnji to pogosto povzroča nenaravne in ponavljajoče se gibe, ki lahko v najslabšem primeru privedejo do trajnih poškodb in daljše bolniške odsotnosti. Linde zato nenehno optimizira in širi vidno polje, da bi čim bolj zmanjšal obseg gibanja. Boljše vidno polje poveča tudi varnost pri delu in zmanjša tveganje nesreč med vozniki in pešci.
Pri čelnem viličarju imate vse na očeh
Prostorna kabina z velikimi steklenimi površinami
Ozki profili dvižnih teleskopov
Dvižna kabina
Vse na očeh pri skladiščni tehniki
Profili dvižnih teleskopov
Pri visokodvižnih viličarjih Linde so profili dvižnega teleskopa zelo ozki, kar vozniku zagotavlja odlično vidljivost, zlasti pri dvigovanju tovora.
Enojni dvižni teleskop
Stojišče pred baterijo
Pri nizkodvižnih komisionirnih viličarjih N20 B, N20–25 in N20–25 HP je stojišče za voznika nameščeno pred baterijo. To vozniku omogoča boljši pregled nad okolico, ko zapušča regalne hodnike, in mu omogoča varno komisioniranje.
Dvižni teleskop pri regalnih viličarjih X
Zelo inovativen koncept dvižnega teleskopa je na voljo pri seriji regalnih viličarjev R14–R17 X. Izjemno široki dvižni teleskopi, ozki profili in sedež blizu dvižnega teleskopa nudijo odlično vidljivost. Poleg tega sistem kamer na dvižnem teleskopu omogoča stalen pregled nad tovorom.
Razširjeno vidno polje
Za razširitev vidnega polja in izboljšanje varnosti delovanja je Linde razvil različne asistenčne sisteme, ki temeljijo na kamerah in senzorjih. Mednje sodi kamera za pomoč pri vzvratni vožnji, ki temelji na umetni inteligenci. Samodejno prepozna osebe in voznika viličarja v več fazah opozori na nevarnost trčenja.
Ergonomsko krmiljenje v prihodnost
Natančen in enostaven nadzor nad viličarjem in tovorom je ključnega pomena za nemoten potek dela. Vendar pa se gibi pri krmiljenju pogosto ponavljajo ali pa izvajajo v neprijetnih položajih. Inovativni koncepti upravljanja Linde so ergonomsko optimizirani za zmanjšanje telesne obremenitve voznika. To izboljša počutje zaposlenih, hkrati pa zmanjša dolgotrajne bolezni in odsotnosti zaposlenih.
Natančno krmiljenje čelnega viličarja
Linde Load Control
Linde Load Control omogoča na centimeter natančno in ergonomsko krmiljenje funkcij dvižnega teleskopa. Z dvema krmilnima ročicama, ki sta vgrajeni v desni naslon za roke, lahko voznik preprosto, natančno in z minimalnimi gibi krmili delovno ter pomožno hidravliko viličarja.
Hidrostatični pogon
Hidrostatični pogon je brez sklopke, prestavne ročice, menjalnika ali zavor. Omogoča izjemno nežno, brezstopenjsko pospeševanje in zaviranje ter s tem omogoča natančno manevriranje v zelo ozkih hodnikih.
Dvopedalno krmiljenje
Dvopedalno krmiljenje, ki temelji na hidrostatičnem direktnem pogonu, zagotavlja natančen nadzor nad viličarjem z minimalnim naporom voznika. Desni pedal se uporablja za vožnjo naprej, levi pa za vožnjo nazaj. Pogonski sistem omogoča izjemno nežno, brezstopenjsko pospeševanje in zaviranje ter hitro spremembo smeri.
Linde Steer Control
Koncept upravljanja Linde Steer Control postavlja nove ergonomske standarde. Namesto klasičnega volana voznik viličarja krmili z mini kolescem ali krmilno palico, ki je vgrajena v dodatni naslon za roke na desni strani kabine. To omogoča enostavno, natančno in intuitivno krmiljenje viličarja. V primerjavi z običajnim volanom Linde je precej manj gibov krmilne roke, mišice pa so močno razbremenjene. Linde Steer Control dopolnjuje uveljavljeni koncept dvopedalnega krmiljenja in sistema Linde Load Control ter spremeni voznika in viličar v učinkovito zaključeno celoto.
Natančno krmiljenje skladiščne tehnike
Večnamenska ročica
Za delo z regalnimi viličarji R10–R25 je Linde razvil večnamensko ročico. Z njo je mogoče upravljati več centralnih funkcij viličarja. Zasnovana je kot anatomsko nasprotje človeške roke, kar omogoča, da roka upravljavca ves čas počiva v naravnem, sproščenem položaju. Edinstvena oblika ročice omogoča intuitivno rokovanje z bremenom, rezultat pa je varen, enostaven in učinkovit delovni postopek.
Linde e-Driver
Edinstveni koncept Linde e-driver je bil razvit posebej za 45-stopinjski položaj pri upravljanju. Omogoča, da voznik upravlja vse funkcije viličarja z eno roko brez obremenjevanja hrbtenice.
Dvopedalno krmiljenje
Tako kot čelni viličarji so tudi regalni viličarji Linde opremljeni s preverjenim krmiljenjem z uveljavljenim dvopedalnim krmiljenjem. To omogoča mirno speljevanje, hitre spremembe smeri vožnje in natančno pretovarjanje.
Učinkovitost s pritiskom gumba
Polavtonomno komisioniranje
Komisionirni viličarji N20, N20–N24 HP, N20–N25 C in N20 C D se lahko uporabljajo polavtonomno. Viličar samodejno vozi pred ali za voznikom. To skrajša vozne razdalje in zmanjša število vstopov v viličar in izstopov iz njega.
Avtomatizirane funkcije za visoke regale
Skladiščna navigacija Linde pomaga voznikom visokoregalnih viličarjev pri skladiščenju blaga. Asistenčni sistem prikazuje mesto skladiščenja blaga in viličar samodejno odpelje do njega s pritiskom gumba. Poleg tega sistem samodejno pretovarja palete s pritiskom gumba, s čimer zmanjša premikanje upravljavca.
Vedno varno delovno okolje
Poleg fizične obremenitve pri vožnji in upravljanju viličarjev so upravljavci pri vsakodnevnem delu izpostavljeni tudi različnim zunanjim vplivom. Sem spadajo ekstremne temperature, prah, sunki in tresljaji, ki vozniku povzročajo dodaten stres. Voznikove kabine Linde so optimalno zasnovane za zaščito voznika pred temi okoljskimi vplivi ter zagotavljajo varno in prijetno delovno okolje.
Zmanjšanje sunkov in vibracij
- Zračno vzmeteni sedeži: Po višini nastavljivi in zračno vzmeteni sedeži zmanjšajo sunke in vibracije ter tako nudijo izjemno udobje.
- Blaženje končnega položaju pri dvižnih teleskopih Duplex in Triplex: Ko dvižni teleskop doseže skrajni zgornji ali spodnji položaj, blaženje končnega položaja zagotavlja mehkejše dviganje in spuščanje.
- Active Stability Control: Asistenčni sistem Active Stability Control (ASC) Linde pomaga viličarjem za zelo ozke hodnike zaznati neravnine tlakov in izravnati sunke in vibracije.
Ločene komponente
Vibracije, sunki ali udarci močno vplivajo na voznike med delovno izmeno. Tudi če posamezne vibracije komaj čutimo, pa njihov seštevek močno obremeni zaposlene. Prav pred tem ščitijo sistemsko ločeni posamezni sklopi. Zato je voznikovo delovno mesto, ki je ločeno od šasije, pri čelnih viličarjih Linde že dolgo del osnovne ergonomske opreme. Dvižni teleskop ter pogonska in krmilna os so zato ločeni od šasije, da se vibracije in sunki ne morejo prenesti na voznika. Tudi pri najnovejši generaciji viličarjev s platformo Linde stojišče in upravljalni elementi tvorijo enoto, ki je serijsko ločena od šasije in vzmetena z gumijastimi ležaji.
Zaščita pred prahom, umazanijo in vročino
- Udobna kabina: Kabina ščiti upravljavca pred prahom, umazanijo in hrupom, še zlasti med delom na prostem.
- Klimatska naprava* in gretje: Pozimi in poleti klimatska naprava* in gretje v viličarjih Linde zagotavljata prijetne temperature v kabini.
- Različica za delo v hladilnicah: Različica za delo v hladilnicah je bila razvita za uporabo viličarjev pri temperaturah do minus 35 stopinj Celzija. Ti viličarji so posebej primerni za uporabo v hladilnicah ali drugih okoljih z nizkimi temperaturami.
* vsebuje fluorirane ogljikovodike
Varno in sproščeno po skladišču
Za delo s težkimi tovori in velikimi viličarji je potrebna izjemna koncentracija. Časovne stiske, naporni vozni manevri ali nepregledna delovna območja lahko povzročijo stres, dolgoročno pa psihično izčrpanost. Tveganje za nesreče se poveča. Za razbremenitev voznikov in izboljšanje varnosti pri delu za vse ima Linde na voljo številne digitalne asistenčne sisteme.
Linde Safety Pilot
Varnostni sistem Linde Safety Pilot deluje kot pametni sovoznik in ščiti voznika in tovor pred nesrečami zaradi prevrnitve. Voznik ima prek majhnega zaslona vedno pred očmi pomembne parametre in je vizualno in zvočno opozorjen takoj, ko je doseženo kritično vozno stanje. Različica Active sistema Linde Safety Pilot samodejno poseže v vozne in dvižne funkcije viličarja.
Linde Safety Guard
Z aktivnim zvočnim ali LED-opozorilom ali z vibriranjem sistema Linde Safety Guard se lahko vsi vpleteni odzovejo takoj, še preden pride do telesnih poškodb ali materialne škode. To zagotavlja varnost voznikov in pešcev v neposredni bližini viličarja.
Linde Curve Assist
Linde Curve Assist samodejno zmanjša hitrost vožnje v zavojih za zaščito voznika pred tveganimi voznimi manevri in posledično preprečevanje trkov ali naletov.
Linde Load Management
Za zmanjšanje tveganja nesreč pri pretovarjanju z visokodvižnimi viličarji Linde Load Management nadzira preostalo nosilno zmogljivost in upravljavca pravočasno opozori na kritične situacije, s čimer izboljša varnost pri pretovarjanju na višini.
Nenehen razvoj
Ergonomska zasnova viličarjev in voznikovih delovnih mest ter uporabniško usmerjena zasnova celotnega delovnega okolja bosta tudi v prihodnje osrednji del filozofije Linde. To vključuje tudi nadaljnji razvoj uporabniških vmesnikov za asistenčne sisteme, koncepte krmiljenja ali programske rešitve. Na ta način Linde zagotavlja najboljšo možno podporo za voznike in upravljanje voznega parka.