Ergonomija v podjetju Linde Material Handling

Harmonija človeka in tehnike
Električni viličar Linde E30 med uporabo.

Največja produktivnost je dosežena v trenutku popolnega sodelovanja človeka in stroja. Zato so vozniki pri Linde vedno v središču razvoja viličarjev. Vsakodnevno so izpostavljeni različnim obremenitvam iz okolja in delovnim obremenitvam: od neravnih podlag in sunkov do ponavljajočih se gibov ali nepravilne drže pri krmiljenju, transportu, komisioniranju ali pretovarjanju.

Raven stresa se še poveča v nepreglednih ali ozkih hodnikih, s tem pa se poveča tudi tveganje za nesreče in poškodbe. Za zmanjšanje telesne in duševne obremenitve voznikov si Linde zastavlja najvišje ergonomske standarde tako pri čelnih viličarjih kot vozilih za skladiščno tehniko. Od optimizacije vidnega polja do inovativnih konceptov upravljanja in digitalnih asistenčnih sistemov – vse to zagotavlja delo brez stresa ter skrbi za udobje in varnost. Tako viličarji Linde ohranjajo zdravje zaposlenih in hkrati dvigujejo zmogljivost pretovarjanja na novo raven.

Prednosti ergonomskih viličarjev

Večja produktivnost, ker delo ne utruja

Enostavno in intuitivno upravljanje za natančno in hitro pretovarjanje

Boljša varnost, manj nesreč in poškodb viličarjev ali blaga

Manjša obremenitev zaradi ponavljajočih se gibov

Zaščita voznikov pred sunki in vibracijami

Učinkovitejše ravnanje s tovorom za večjo zmogljivost pretovarjanja

Udobje na delovnem mestu

Če se vozniki ne počutijo dobro ali so izpostavljeni prevelikim fizičnim obremenitvam, se zmanjša njihova osredotočenost in s tem kakovost dela. Poveča se tveganje za poškodbe ali napake. Linde za razbremenitev voznikov v vseh viličarjih ponuja v celoti ergonomsko delovno mesto. To preprečuje bolečine pri voznikih, ki zato ostanejo osredotočeni, delo pa varnejše skozi celotno izmeno.

Ergonomsko delovno mesto razbremeni voznika pri vsakodnevnem delu.

Udobje pri upravljanju čelnega viličarja

Ergonomska razporeditev upravljalnih elementov

Vsi upravljalni elementi so ergonomsko razporejeni tako, da lahko vse pomembne funkcije upravljate enostavno in brez težav. To spodbuja produktivnost skozi celotno izmeno.

Prostorna voznikova kabina

Prostorna voznikova kabina ponuja veliko prostora za glavo in noge. Omogoča neomejeno gibanje v vse smeri.

Različni modeli sedežev

Različni modeli vzmetenih sedežev z ogrevanjem ali brez zagotavljajo ustrezno raven udobja.

Vrtljiva kabina težjega viličarja

Vse težje viličarje je mogoče opremiti z vrtljivo kabino. Ta vozniku omogoča, da celotno kabino enakomerno obrača za 90° v levo in 65° v desno. Celotno kabino je mogoče obrniti tudi za 180° v levo. To pomeni, da ima voznik vedno optimalen pregled v vse smeri, hkrati pa ne obremenjuje hrbta.

Vrtljivo voznikovo delovno mesto

Posebnost čelnih viličarjev Linde je vrtljivo voznikovo delovno mesto. Če vozniki pogosto vozijo vzvratno, redno gledajo čez ramo nazaj. To lahko močno obremeni vrat in hrbet ter privede do trajnih poškodb. Vrtljiv voznikov sedež zmanjša fizično obremenitev voznika do 60 odstotkov. Voznik se lahko obrne za 90 stopinj in ima pri vzvratni vožnji vse na očeh, ne da bi obremenil hrbtenico.

Več informacij
Video: Vrtljivi voznikov sedež Linde

Udobje pri upravljanju skladiščne tehnike

45-stopinjski položaj voznika

Pri viličarjih s platformo Linde voznik stoji pod kotom 45 stopinj glede na vilice. Ta edinstven položaj optimizira pregled nad vilicami in tovorom, ne da bi voznik moral spremeniti položaj ali obrniti glavo.

Jekleni odbijač za zaščito hrbta

Stojišče modelov SP novih viličarjev s platformo, kot so npr. T20–T25 SP, L14–L16 SP ali D12–D14 SP je opremljeno z masivnim jeklenim odbijačem, ki sega skoraj do sredine viličarja na predelu voznikovega hrbta. Ta edinstvena zasnova ščiti voznika pred trki kot varovalni ščit. Jekleni odbijač prav tako preprečuje, da bi voznik pri hitrem speljevanju padel z viličarja.

Naslonjalo za daljša potovanja

Stabilno in oblazinjeno naslonjalo na stojišču podpira voznika na daljših vožnjah.

Prost pogled v vse smeri

Voznik se mora pogosto obračati v vse smeri, da ima vse na očeh. Zlasti v ozkih hodnikih, pri delu na višini in pri vzvratni vožnji to pogosto povzroča nenaravne in ponavljajoče se gibe, ki lahko v najslabšem primeru privedejo do trajnih poškodb in daljše bolniške odsotnosti. Linde zato nenehno optimizira in širi vidno polje, da bi čim bolj zmanjšal obseg gibanja. Boljše vidno polje poveča tudi varnost pri delu in zmanjša tveganje nesreč med vozniki in pešci.

Voznica gleda naprej in ima vse pred očmi.

Pri čelnem viličarju imate vse na očeh

Prostorna kabina z velikimi steklenimi površinami

Kabina viličarjev Linde je obdana z velikimi steklenimi površinami. To optimizira pregled nad viličarjem, tovorom in okolico.

Ozki profili dvižnih teleskopov

Ozki profili dvižnih teleskopov in zgoraj nameščeni nagibni valji zagotavljajo optimalen pregled nad tovorom in delovnim območjem pred njim.

Dvižna kabina

Voznikovo kabino pri težjih viličarjih je mogoče brezstopenjsko dvigniti do 2,5 metra. To vozniku omogoča boljši pregled nad tovorom in delovnim območjem ter varnejše pretovarjanje blaga.

Panoramska streha iz kaljenega stekla

Panoramska streha iz kaljenega stekla tudi pri delu na večjih višinah zagotavlja neoviran pogled na transportirano blago in okolico. Kaljeno steklo nudi tudi zanesljivo zaščito pred padajočimi predmeti.

Vse na očeh pri skladiščni tehniki

Profili dvižnih teleskopov

Pri visokodvižnih viličarjih Linde so profili dvižnega teleskopa zelo ozki, kar vozniku zagotavlja odlično vidljivost, zlasti pri dvigovanju tovora.

Enojni dvižni teleskop

Enojni dvižni teleskop zagotavlja dober pregled nad nosilcem tovora in tovorom predvsem pri lažjih delih in dvižnih višinah do dveh metrov. Ta različica dvižnega teleskopa se uporablja predvsem pri visokodvižnih viličarjih.

Stojišče pred baterijo

Pri nizkodvižnih komisionirnih viličarjih N20 B, N20–25 in N20–25 HP je stojišče za voznika nameščeno pred baterijo. To vozniku omogoča boljši pregled nad okolico, ko zapušča regalne hodnike, in mu omogoča varno komisioniranje.

Dvižni teleskop pri regalnih viličarjih X

Zelo inovativen koncept dvižnega teleskopa je na voljo pri seriji regalnih viličarjev R14–R17 X. Izjemno široki dvižni teleskopi, ozki profili in sedež blizu dvižnega teleskopa nudijo odlično vidljivost. Poleg tega sistem kamer na dvižnem teleskopu omogoča stalen pregled nad tovorom.

Razširjeno vidno polje

Za razširitev vidnega polja in izboljšanje varnosti delovanja je Linde razvil različne asistenčne sisteme, ki temeljijo na kamerah in senzorjih. Mednje sodi kamera za pomoč pri vzvratni vožnji, ki temelji na umetni inteligenci. Samodejno prepozna osebe in voznika viličarja v več fazah opozori na nevarnost trčenja.

Ergonomsko krmiljenje v prihodnost

Natančen in enostaven nadzor nad viličarjem in tovorom je ključnega pomena za nemoten potek dela. Vendar pa se gibi pri krmiljenju pogosto ponavljajo ali pa izvajajo v neprijetnih položajih. Inovativni koncepti upravljanja Linde so ergonomsko optimizirani za zmanjšanje telesne obremenitve voznika. To izboljša počutje zaposlenih, hkrati pa zmanjša dolgotrajne bolezni in odsotnosti zaposlenih.

Natančno krmiljenje čelnega viličarja

Linde Load Control z dvema krmilnima ročicama, vgrajenima v desni naslon za roke

Linde Load Control

Linde Load Control omogoča na centimeter natančno in ergonomsko krmiljenje funkcij dvižnega teleskopa. Z dvema krmilnima ročicama, ki sta vgrajeni v desni naslon za roke, lahko voznik preprosto, natančno in z minimalnimi gibi krmili delovno ter pomožno hidravliko viličarja.

Prikaz hidrostatičnega pogona Linde

Hidrostatični pogon

Hidrostatični pogon je brez sklopke, prestavne ročice, menjalnika ali zavor. Omogoča izjemno nežno, brezstopenjsko pospeševanje in zaviranje ter s tem omogoča natančno manevriranje v zelo ozkih hodnikih.

Trije pedali: Na levem pedalu je puščica nazaj, na desnem pedalu je puščica naprej, na sredini pa »stop«

Dvopedalno krmiljenje

Dvopedalno krmiljenje, ki temelji na hidrostatičnem direktnem pogonu, zagotavlja natančen nadzor nad viličarjem z minimalnim naporom voznika. Desni pedal se uporablja za vožnjo naprej, levi pa za vožnjo nazaj. Pogonski sistem omogoča izjemno nežno, brezstopenjsko pospeševanje in zaviranje ter hitro spremembo smeri.

Linde Steer Control

Koncept upravljanja Linde Steer Control postavlja nove ergonomske standarde. Namesto klasičnega volana voznik viličarja krmili z mini kolescem ali krmilno palico, ki je vgrajena v dodatni naslon za roke na desni strani kabine. To omogoča enostavno, natančno in intuitivno krmiljenje viličarja. V primerjavi z običajnim volanom Linde je precej manj gibov krmilne roke, mišice pa so močno razbremenjene. Linde Steer Control dopolnjuje uveljavljeni koncept dvopedalnega krmiljenja in sistema Linde Load Control ter spremeni voznika in viličar v učinkovito zaključeno celoto.

Več informacij

Natančno krmiljenje skladiščne tehnike

Dlan voznika viličarja na večnamenski ročici podjetja Linde Material Handling

Večnamenska ročica

Za delo z regalnimi viličarji R10–R25 je Linde razvil večnamensko ročico. Z njo je mogoče upravljati več centralnih funkcij viličarja. Zasnovana je kot anatomsko nasprotje človeške roke, kar omogoča, da roka upravljavca ves čas počiva v naravnem, sproščenem položaju. Edinstvena oblika ročice omogoča intuitivno rokovanje z bremenom, rezultat pa je varen, enostaven in učinkovit delovni postopek.

Nizkodvižni viličar Linde T20 vozi skozi skladišče, voznik stoji pod kotom 45 stopinj

Linde e-Driver

Edinstveni koncept Linde e-driver je bil razvit posebej za 45-stopinjski položaj pri upravljanju. Omogoča, da voznik upravlja vse funkcije viličarja z eno roko brez obremenjevanja hrbtenice.

Trije pedali: Na levem pedalu je puščica nazaj, na desnem pedalu je puščica naprej, na sredini pa »stop«

Dvopedalno krmiljenje

Tako kot čelni viličarji so tudi regalni viličarji Linde opremljeni s preverjenim krmiljenjem z uveljavljenim dvopedalnim krmiljenjem. To omogoča mirno speljevanje, hitre spremembe smeri vožnje in natančno pretovarjanje.

Učinkovitost s pritiskom gumba

Polavtonomno komisioniranje

Komisionirni viličarji N20, N20–N24 HP, N20–N25 C in N20 C D se lahko uporabljajo polavtonomno. Viličar samodejno vozi pred ali za voznikom. To skrajša vozne razdalje in zmanjša število vstopov v viličar in izstopov iz njega.

Avtomatizirane funkcije za visoke regale

Skladiščna navigacija Linde pomaga voznikom visokoregalnih viličarjev pri skladiščenju blaga. Asistenčni sistem prikazuje mesto skladiščenja blaga in viličar samodejno odpelje do njega s pritiskom gumba. Poleg tega sistem samodejno pretovarja palete s pritiskom gumba, s čimer zmanjša premikanje upravljavca.

Vedno varno delovno okolje

Poleg fizične obremenitve pri vožnji in upravljanju viličarjev so upravljavci pri vsakodnevnem delu izpostavljeni tudi različnim zunanjim vplivom. Sem spadajo ekstremne temperature, prah, sunki in tresljaji, ki vozniku povzročajo dodaten stres. Voznikove kabine Linde so optimalno zasnovane za zaščito voznika pred temi okoljskimi vplivi ter zagotavljajo varno in prijetno delovno okolje.

Zmanjšanje sunkov in vibracij

  • Zračno vzmeteni sedeži: Po višini nastavljivi in zračno vzmeteni sedeži zmanjšajo sunke in vibracije ter tako nudijo izjemno udobje.
  • Blaženje končnega položaju pri dvižnih teleskopih Duplex in Triplex: Ko dvižni teleskop doseže skrajni zgornji ali spodnji položaj, blaženje končnega položaja zagotavlja mehkejše dviganje in spuščanje.
  • Active Stability Control: Asistenčni sistem Active Stability Control (ASC) Linde pomaga viličarjem za zelo ozke hodnike zaznati neravnine tlakov in izravnati sunke in vibracije.

Ločene komponente

Vibracije, sunki ali udarci močno vplivajo na voznike med delovno izmeno. Tudi če posamezne vibracije komaj čutimo, pa njihov seštevek močno obremeni zaposlene. Prav pred tem ščitijo sistemsko ločeni posamezni sklopi. Zato je voznikovo delovno mesto, ki je ločeno od šasije, pri čelnih viličarjih Linde že dolgo del osnovne ergonomske opreme. Dvižni teleskop ter pogonska in krmilna os so zato ločeni od šasije, da se vibracije in sunki ne morejo prenesti na voznika. Tudi pri najnovejši generaciji viličarjev s platformo Linde stojišče in upravljalni elementi tvorijo enoto, ki je serijsko ločena od šasije in vzmetena z gumijastimi ležaji.

Elastomerni obročni ležaji ločujejo glavne sklope, kot so dvižni teleskop, nagibni valji ter pogonska in krmilna os, od šasije.

Zaščita pred prahom, umazanijo in vročino

  • Udobna kabina: Kabina ščiti upravljavca pred prahom, umazanijo in hrupom, še zlasti med delom na prostem.
  • Klimatska naprava* in gretje: Pozimi in poleti klimatska naprava* in gretje v viličarjih Linde zagotavljata prijetne temperature v kabini.
  • Različica za delo v hladilnicah: Različica za delo v hladilnicah je bila razvita za uporabo viličarjev pri temperaturah do minus 35 stopinj Celzija. Ti viličarji so posebej primerni za uporabo v hladilnicah ali drugih okoljih z nizkimi temperaturami.

* vsebuje fluorirane ogljikovodike

Varno in sproščeno po skladišču

Za delo s težkimi tovori in velikimi viličarji je potrebna izjemna koncentracija. Časovne stiske, naporni vozni manevri ali nepregledna delovna območja lahko povzročijo stres, dolgoročno pa psihično izčrpanost. Tveganje za nesreče se poveča. Za razbremenitev voznikov in izboljšanje varnosti pri delu za vse ima Linde na voljo številne digitalne asistenčne sisteme.

Nesreče se pogosto zgodijo na ozkih ali nepreglednih območjih.
Prikaz sistema Linde Safety Pilot

Linde Safety Pilot

Varnostni sistem Linde Safety Pilot deluje kot pametni sovoznik in ščiti voznika in tovor pred nesrečami zaradi prevrnitve. Voznik ima prek majhnega zaslona vedno pred očmi pomembne parametre in je vizualno in zvočno opozorjen takoj, ko je doseženo kritično vozno stanje. Različica Active sistema Linde Safety Pilot samodejno poseže v vozne in dvižne funkcije viličarja.

Safety Guard izboljša varnost voznikov in pešcev.

Linde Safety Guard

Z aktivnim zvočnim ali LED-opozorilom ali z vibriranjem sistema Linde Safety Guard se lahko vsi vpleteni odzovejo takoj, še preden pride do telesnih poškodb ali materialne škode. To zagotavlja varnost voznikov in pešcev v neposredni bližini viličarja.

H25 Linde med vožnjo skozi zavoj

Linde Curve Assist

Linde Curve Assist samodejno zmanjša hitrost vožnje v zavojih za zaščito voznika pred tveganimi voznimi manevri in posledično preprečevanje trkov ali naletov.

Linde Load Management pravočasno opozori na kritične situacije pri pretovarjanju.

Linde Load Management

Za zmanjšanje tveganja nesreč pri pretovarjanju z visokodvižnimi viličarji Linde Load Management nadzira preostalo nosilno zmogljivost in upravljavca pravočasno opozori na kritične situacije, s čimer izboljša varnost pri pretovarjanju na višini.

Skupina ljudi analizira delovno okolje v logistični hali.

Nenehen razvoj

Ergonomska zasnova viličarjev in voznikovih delovnih mest ter uporabniško usmerjena zasnova celotnega delovnega okolja bosta tudi v prihodnje osrednji del filozofije Linde. To vključuje tudi nadaljnji razvoj uporabniških vmesnikov za asistenčne sisteme, koncepte krmiljenja ali programske rešitve. Na ta način Linde zagotavlja najboljšo možno podporo za voznike in upravljanje voznega parka.